Huomentapäivää. Olen lähdössä kuukaudeksi lätäkön tuolle puolen lomailemaan ja olisi tarkoitus hankkia matkaseuraksi miniläppäri. Tärkeimmät kriteerit ovat siis paino, akkukesto ja tietysti hyvä näppäimistö. Alle kymppituumaista en kelpuuta isojen käsieni takia. Tällä hetkellä kiinnostavia läpysköjä ovat Samsung NC10, sen pian(?) myyntiin tulevat seuraajat, Asus 1000HE ja pian(?) myyntiin tuleva Asus 1008HA. Näistä kaipaisin käyttäjäkokemuksia sekä muutenkin vihjeitä ostopaikkojen suhteen. Kone olisi tarkoitus ostaa 2-3 viikon päästä.
Eikö tuo Samsung ole perus testivoittaja. Ei sillä ainakaan metsään voi mennä? Samsungin uudet mallit saattavat vasta tulla muutamien viikkojen päästä suomeen, joten niiden saatavuus voi olla aika heikko ja näin liian myöhäistä sinulle tuossa aikataulussa... Itse ostaisin samsungin, jos minikannettavalle olisi tarvetta... Tämä vanhempien 8,9" voittama acer on aika kömpelö näppäimistöstään >_< Yksi vaihtoehto olisi hankkia MSI PR 201 12" kannettava. Tosin sillä on sitten tuplasti enemmän hintaa (~850), mutta hintansa arvoinen laite. Itsellä tuosta edellinen malli ja tyytyväinen olen. Tuo menee jo päivittäisessä käytössäkin. Sen verran tehojakin löytyy ^^. Akku +3h ja paino 1,8kg.
Kiitos vastauksestasi. Olen tänään (tarkemmin eilen) lukenut koko päivän arvosteluja ja tullut siihen tulokseen että NC10 on paras ellei sen seuraajat ehdi tulemaan Suomeen ennen toukokuun viimeistä viikkoa. Lähden matkalle heti kesäkuun alussa ja haluan tutustua koneeseen muutaman päivän ajan ennen sitä. (lisäksi elättelen toiveita siitä että 1008HA tulisi myyntiin ja saisi hyvät arviot ennen kesäkuuta..)
Suosittelen lämpimästi Asuksen EeePC 1000HE netbookkia! Tuolta voit ostaa ja tuossa olisi kattava artikkeli sen ominaisuuksista.