Mitä pitäisi ottaa huomioon minikannettavan ostamisessa.. Eikös lähes kaikki "uudemmat" mallit ole varustettu Intel® Atom prosessorilla joka toimii 1,6ghz taajuudella. Tarvitsisin mielellään yli 80gigan kovon. olen muutamia arvosteluja lukenut mutta en ole päässyt niistä yhteisymmärrykseen että minkä merkkinen ja mallinen läppäri pitäisi valita.. Tätä konetta tulen käyttämään nettiselailussa, kirjoittamisessa, musiikin kuuntelussa ja videoiden katsomisessa. Kiitos tuhannesti kaikille jotka vastaavat..
Kannattaa nyt ainakin miettiä kuin välttämätön tuo >80Gt on, ts. kattella että kone näyttää muuten hyvältä ja sitten lopuksi miettiä onko tilaa tarpeeksi.
Jep. Olet varmaankin oikeassa.. tuskin tulisin koskaan saamaan edes 80gt kovalevyä täyteen dataa läppärissä... Olen nyt katsellut asus eee PC 1000/1000H, ja sitten paria Acer Aspire One mallista läppäriä.
kyllä... Kunhan on aikaa, niin vähän vertailen noita akunkerton "lupauksia". Minulla ei ole nyt mitään kauheaa kiirettä koneen hankkimisessa, joten koitan valita semmoisen miniläppärin jota olisi kaikin puolin ihan mukava käyttää.
MSI Wind U100. 10 tuuman näyttö, 160gt kovo, 2gt muistia, tollanen kone maksaa multitronicin sivuilla 400€ värivaihtoehdot ovat valkoinen, musta ja pinkki. Tosin koneessa on vain 3 kennon akku joten se kestää vaan noin 2-3 tuntia. 6 kennon akun voit kyllä ostaa joka kestää noin 5-6 tuntia, mutta se maksaa vähän päälle 100€ http://www.multitronic.fi/index.php?prod=U100P-019NE+MEMORY+UPGRADE
Kiitos. Lisäilempä tuon mallin paperille. Täytyy illalla katsella tarkemmin noita eriläppäreitä ja niiden ominaisuuksia.
Yksi asia, mikä kannattaa myös ottaa huomioon miniläppärin hankinnassa on käyttäjärjestelmä. Monissa malleissa on käyttiksenä linux. On vähän hankala käyttää jos ei ole koskaan linuxilla kikkaillut... Mutta yleensä noissa, jossa on isompi kovalevy niin on kyllä xp käyttiksenä. Itse hankin juuri Acer One A110:n linpus linuxilla. Nopeahan se oli käyttää, mutta käytettävyys oli mielestäni huono, vaikka linuxilla olenkin ennenkin leikkinyt. Parhaillaan asentelen xp:tä ulkoiselta dvd-asemalta
Näin on! Olen käyttänyt Linuxia aika vähän... Käyttöjärjestelmäksi haluan ehdottomasti XP:n, koska sitä on tullut käytettyä noin 6vuotta. Kiitos hyvästä vastauksesta.