Moikka, Eli olisi tarkoitus miniläppäri hankkia vaimolle perus ominaisuuksilla ja skandi näppäimillä. Mistäs noista tämän hetken koneista saisi parhaiten tietoa? Ja ehdotuksia koneen valintaan saa esittää tännekin :O) Kiitokset jo etukäteen avusta :O)
Itse suosittelen Samsung N140 läppäriä. Koneen ominaisuudet suhteessa hintaan taitavat olla tämän hetken parhaimmistoa. 250gb kovo, intel atom prossu (1,66Ghz), b/g/n-wlan, bluetooth, windows 7 starter jne.. Kaikkein parasta tässä laitteessa on kuitenkin akkukesto. Näyttö suht normikirkkaudella kone kestää käyttää täydellä latauksella reilut 7 tuntia. Hintaa laitteella on noin 400€. Tätäkin viestiä kirjoittaessa on ko. kone käytössä.
komppaan. varmaan parhaimmuksia koneita tällähetkellä. Valmistajista Samsung tai asus, ehkä Dell... Älä kuitenkaan HP:ta/Compaqia! Itsellä Asus 1002hae ja olen tyytyväinen, vaikka akkukesto on mokkulan kanssa n. 3h, ilman 4. Mutta tuo Samsung on varmasti hyvä, myös nc10 on kelpoisa. Lisäksi asuksen 1005HA vois olla, siitä on halpoja perusvehkeitä ja sitten paremmilla kompnenteilla vähän hinnakkaampia. Jokatapauksessa miniläppäri on konseptina loistava!!! Suosittelen kaikille.
komppaan. varmaan parhaimmuksia koneita tällähetkellä. Valmistajista Samsung tai asus, ehkä Dell... Älä kuitenkaan HP:ta/Compaqia! Itsellä Asus 1002hae ja olen tyytyväinen, vaikka akkukesto on mokkulan kanssa n. 3h, ilman 4. Mutta tuo Samsung on varmasti hyvä, myös nc10 on kelpoisa. Lisäksi asuksen 1005HA vois olla, siitä on halpoja perusvehkeitä ja sitten paremmilla kompnenteilla vähän hinnakkaampia. Jokatapauksessa miniläppäri on konseptina loistava!!! Suosittelen kaikille.
Mikäs noissa HP:issa Compaqeissa on vikana? Vai onko se nyt vaan niin että hyvää ja halpaa ei ole olemassa :O)
Ei niissä nyt varsinaisesti mitään vikaa ole, mutta ominaisuuksiltaan jäävät vaan vähän jälkeen esim Samsungiin ja moniin asuksiin verrattuna. Suurin kompastuskivi noissa hp:n ja compaqin koneissa on tainnut olla akkukesto, joka ei yleensä ole normiläppäriä parempi. Tai no okei, compaq CQ-110 mallissa kestää kyllä akku jotain 6 tuntia, mutta akku onkin sitten julmetun kokoinen ja nostaa koneen takaosaa monta senttiä ilmaan. Vertauilukohtana voisi käytää esim. Samsungin N140 akkua, joka ei kokonsa puolesta ole juuri normiakkua suurempi, mutta kesto yltää normikäytössä 10 tunnin pintaan.
No tuota 1005HA:ta on myyty yhtä halvalla kuin sitä Compaqin halvinta... Kuitenki vähän eri vehe. Compaqin huonoja puolia oli äänekkyys, kuumana käyminen, kaatui kerran kaksi, ei erillistä plugia mikille (eli suurin osa skype-kuulokkeista ei käy) ja onneton hiiripadi. Lisäksi se isompi akku sojottaa suoraan alastpäin (!) joten sylikäyttö on todella ärsyttävää + ruman näköinen. Olisin ostanut siihen sen kolmekennosen jos olisin koneen pitänyt. HP:sta on vain kertynyt todella paljon huonoa kokemusta. Bisnesmallit on hyviä kuiten Dellin koneet voi olla kyllä hyviä, ei kokemusta. Acer on kalliimpi kuin asus ja huonompi, ainakin kaikissa testeissä mitä olen katsonut. Samsung voittaa kaikki, eli turvallisimmat valinnat löytyy minun mielestäni Samsungin ja Asuksen mallistoista.
Kiitos vastauksista ja Samsungi on nyt tilaukseen laitettu :O) Seuraavaksi laitan sitten tiukan kyselyn pelikannettavista, mutta siitä tulee uusi viestiketju :O)
Mä taas sanoisin tästä compaq mini:stä että aivan loistava vehje mitä saa alle 300e. Akku kestää monta tuntia (8h?) surffausta ja eilen tuli pelattua 4h thieffiä akun voimalla. Akku on kyllä hölmö kun sojottaa alas, mutta esim sängyllä sinne jää just sopiva rako vielä että ilma pääsee koneeseen, joka ei olisi mahdollista jos pohja olis sileä. Lämpeneminen ei mua haittaa on niin pientä kumminki. Ainoa mikä haittaa kunnolla on näytön resulaatio 1024x576 josta hyvin moni peli ei tykkää eikä ymmärrä ja se että wolfenstein enemy territory ei toimi, kun näytönohjain ei tue tarpeeksi hyvin opengl:lää. Noihin jos löytyis jokin kikka kolmonen niin olis täydellinen kakkos kone. Ainoa mitä tulen ostamaan tähän on 2gt muisti kamman.