Minkä DVD-aseman ostaisin?

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by JimmyLeet, Aug 16, 2006.

1. JimmyLeet

JimmyLeet Member

Trophy Points:
    16
    Olen ostamassa sisäistä DVD+/-R/RW asemaa IDE väylään. Vaikean hommasta tekee valinnanvara. Esim. Verkkokauppa.com:issa on kymmeniä asemia jotka näyttävät päällepäin lähes samalta (ominaisuuksiltaan siis).

Osaatteko suositella mitään asemaa? Joku muistaakseni kehui joskus Plextorin asemia luotettaviksi.

Aseman tulisi polttaa ja lukea kaikkia DVD ja CD formaatteja virheettömästi. Nopeus ei ole niin kriittinen seikka, mutta mitään ihan 2x asemaa en aio ostaa :).
    Aseman tulisi myös osata polttaa Dual-Layer levyjä.
    Lightscribe tekniikkaa en tarvitse.

Kiitos ehdotuksista.

2. turska

turska Regular member

Trophy Points:
    46
    Omasta kokemuksesta voin suositella (LG) HL-DT-ST DVDRAM GSA-H10A asemaa.Täyttänyt kaikki vaatimukset mitä asetin kun kärytintä hankin.Tuolla tuosta pieni juttu.
    http://www.cdfreaks.com/article/272/1
    noilla sivustoilla on paljon DVD-käryttimien testejä,lukaise sieltä.

3. joouni

joouni Regular member

Trophy Points:
    26
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/368261 tuon vilkaisusta voisi olla apua.

LiteOn 165P6S on itellä käytössä...hiljainen ja erittäin laadukas polttava. LG:n asemat ovat myös hyviä, tosin niissä ei ole monipuolisia toimintoja kuin LiteOnin viimeisimmissä malleissa mm. KProbe, DVDScan, SmartBurn. Kaikki ne olellisimmat toiminnot kyllä hoituu hyvin LG:n asemillakin.

Plextorit ovat kalliita, saat kaksi hyvää polttavaa yhden plextorin hinnalla... Ja plextorin asemat lopulta tarjoaa hyvin vähän lisää, esim. LiteOn tai BenQ (plextor 740 = benQ 1640) polttaviin verrattuna.

4. janne59

janne59 Active member

Trophy Points:
    66
    Mulla on ollut 3 eri LG:n asemaa ja kaikki ovat toimineet OK. Eli suosittelen. Asemia olen uusinut sitämukaan kun polttonopeudet ovat kasvaneet.

5. konverter

konverter Regular member

Trophy Points:
    26
    Täältä ääni myös LG:n käryttäjille.

6. hulluhese

hulluhese Member

Trophy Points:
    16
  7. jp.69

jp.69 Guest

Kuten myös ääni Lg:lle.
    Eipä ole onnistunut vielä pilaamaan levyä kun taas aikaisempi HP sai aikaan kahvikupin alusia ihan tarpeeksi.:=)

8. joouni

joouni Regular member

Trophy Points:
    26
    Jos pitäisin vain yhtä poltavaa, niin liteon tai benq varmaan tulisi valittua...

LiteOn:illa (Plextor, BenQ ja osittain myös Pioneer ja Nec) levyjen laaduntarkastukset on hyvä tapa selvittää mitkä levyt toimii asemassa parhaiten ja millä nopeudella. Vanhoillekkin levyille tuota tulee ajoittain tehtyä, huomaa sitten ajoissa jos tarttee polttaa niitä uudestaan...Tuo levyjen laaduntarkastus on osoittautunut ainakin minulle erittäin hydylliseksi toiminnoksi, LG:n asemilla se ei vain onnistu. Lisäksi minun LiteOn 165P6s pystyy lukemaan kohtuu hyvin myös sellaiset levyt joissa kakkoasemana toimiva LGn 4167 antaa ongelmia.

Poltto laadultaan yleisesti ottaen noista minun asemista Liteon vie hienokseltaan voiton...joissain levyissä LG parempi ja joissain LiteOn. Uudemmista LG asemista ei ole mitään kovin tarkkaa tietoa, mutta olettaisin niiden olevan väh. tuon 4167 tasoa.

Share This Page