minkä ohjelman tarvitsen..

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by mintzu, Mar 16, 2008.

1. mintzu

mintzu Member

Trophy Points:
    11
    ...mä tahtoisin polttaa elokuvia dvd-levylle suoraan koneelta mutta millaisen ohjelman mä siihen tarvitsen? TS-muotoiset onnistun polttamaan mutta muut muodot sit ei onnistu eli en osaa. Eli mulla on koneella elokuvia joissa on avi. x-vid muotoja, joissakin on tekstitykset valmiina ja joihinkin on täytynyt ladata tekstit erikseen...Voisko joku "nero" antaa mulle hiukan neuvoja....sellaisia suomenkielisiä joita minäkin ymmärtäisin :) kiitti jo etukäteen...olisin iki onnellinen
    -mintzu-

2. skyrben

skyrben Guest

dvdSanta ja hyvä OHJE

3. mintzu

mintzu Member

Trophy Points:
    11
    KTS ohjelmasta.
    Hyvä ohjelma ainut vain että en saanut leffaa levylle..
    Latasin kaikki ohjelmat koneelle..
    Avasin Gspotin, hain leffan kovalevyltä ja se näytti että se on PAL ( 25.00) "muoto"
    Avasin dvd santan, klikkasin tiedoston, ainut vain ettei tekstitys ikkuna avautunut automaattisesti, klikkasin tekstityksen , laitoin asetukset PAL jne...
    Loin dvd:n ja se ohjelma analysoi sitä eika kauan. Lopuksi se kysyi poltetaanko elokuva ja mä laitoin tyhjän dvd ( DVD-RW, sony, 4.7gb) levyn asemaan niin eteeni avautui NTI-maker ohjelma koneeltani, klikkasin rastista sen pois ja klikkasin polta niin kone ilmoittaa että levyä ei voi lukea tai se ei ole tyhjä, varmasti levy oli tyhjä.
    En ymmärrä missä meni vikaan tai mitä voisin tehdä toisin?? Miks mulla avautuu NTI-maker ikkunaan kun laitan asemaan tyhjän levyn...liikaa kysymyksiä...olisiko mun sittenkin täytynyt valita NTSC muoto? Osaisko kukaan valaista mua hiukan....

4. skyrben

skyrben Guest

ohjelma mikä avautuu on NTI CD-Maker joka on oletus polttosofta koneellasi.Itselläni ei ole kyseisestä mitään kokemuksia,mutta kun kyseessä näkyy olevan RW dvd niin se pitää ehkä formatoida se ensin..

5. mintzu

mintzu Member

Trophy Points:
    11
    Mä hoksasin et tietenki se on se ohjelma jolla se itse leffa poltetaan, minä aloittelija jonka täytyy kaikkein vaikeimman kautta nämä asiat oppia kun mulla ei ole opettajaa joka kädestä pitäen näyttäisi miten tulee toimia. Mä kokeilin sitä NTI ohjelmaa,siirsin tiedostot oikeaan paikkaan mut kone herjas jotain englanniksi, varoitteli jotain enkä sitten uskaltanut sitä leffaa polttaa..
    Mun kait täytyy luovuttaa koska mulla ei tämä onnistu, pitää tyytyä vain vuokrattuihin leffoihin tai katsomaan niitä tieska ruudulta, ei auta. Koko pitkä perjantai on mennyt tän koneen kimpussa ja nyt alkaa jo huumori loppua. Kiitti teille avusta kuitenki.

6. mintzu

mintzu Member

Trophy Points:
    11
    Eikö todellakaan löydy mitään SUOMEN kielistä ohjelmaa jota minunkin olisi helpompi ymmärtää...miks kaiken täytyy toimia englannin kielellä, täytyy kait hommata englannin kielinen sanakirja koneen viereen:)

7. skyrben

skyrben Guest

älä nyt luovuta....:) ei se vaikeeta ole.Koitas näin: avaa dvdSanta,
    valitse :
    Disc image or dvd video folder to dvd...ja sieltä dvd kansioon ja paina polta.

8. mintzu

mintzu Member

Trophy Points:
    11
    Ihan oikeesti, ei se ole niin yksinkertaista minulle :)
    Tein kuten neuvoit, tuntui helpolta ja yksinkertaiselta MUTTA kun laitoin levyn asemaan ja klikkasin polta, kone herjaa ettei levyä voi lukea tai se ei ole tyhjä...et se siitä sitten.
    NTI- maker aukeaa kun laitan levyn asemaan, klikkaan dvd video ts,oikealla ylhäällä on elokuvan ts tiedostot, raahaan ne alas, kaikki,sit klikkaan kirjoita, tulee teksti the disc in the target drive contains data. Do you want to erase it? Klikkaan kyllä tulee varoitus all data on disc will be lost after erase!!
    Tuon vuoksi en uskalla jatkaa vaan klikkaan kiinni koko ohjelman...
    Eli pakko kait on luovuttaa jo:(

9. skyrben

skyrben Guest

ei kun tee just niin kun se ohjelma haluaa....levysi on uudelleen kirjoitettava eli RW ja ohjelma formatoi sen ensimmäisellä kerralla vaikka se onkin tyhjä..

10. mintzu

mintzu Member

Trophy Points:
    11
    Okei, mä teen. On muuten kiva kun on joku jossain :) joka auttaa ja ei anna luovuttaa :) kiitti sulle sinne johonki....
    Katsotaan mitä tästä tulee :)

11. skyrben

skyrben Guest

no alku on joskus hankalaa...mut ei pidä luovuttaa :)

12. mintzu

mintzu Member

Trophy Points:
    11
    Mä luovutan kyllä nyt tälle iltaa...ei se polttanut sitä lainkaan :(
    Mitä lie teki..
    Nämä taitaa olla liian monimutkaisia mun aivoituksille mut kiitti vain neuvoista.

13. mintzu

mintzu Member

Trophy Points:
    11
    Löytyisikö tuolle Spicy Tools Video converteille suomenkielisiä ohjeita mistään? Miten mä osisin käyttää sitä...
    Mulla on nyt aika monta ohjelmaa koneella..on Nero, DVD Shrink, DVDSanta ja otin tuon SpicyTools ohjelman...
    Saa kait niitä ladata koneen täyteen ku vielä osais niitä käyttää ;) kyllä mä tunnen itseni "pöllöksi" :)......mut kiitti neuvoista...taas..

14. skyrben

skyrben Guest

tees nyt se poltto näin :) kun se NTI maker avautuu SULJE SE !

ava dvdSanta....

15. skyrben

skyrben Guest

Spicy Tools Video Converter, siis leffat iPodiin ?

16. mintzu

mintzu Member

Trophy Points:
    11
    Moi taas :)
    Ei i podiin, poistan sen ohjelman koneelta..
    Nyt mä tein tuolla sun antamalla viimeisimmällä ohjeella ton levyn ja se tais ONNISTUA, jeeee...ainakin se näkyy tietokoneella, vielä en ole ehtinyt kokeilla kotiteatterilla.
    Kiitti oikein paljon neuvoista.
    Onhan tämä ollut taistelua meikäläiselle mut jospa minäkin opin nyt tekemään leffoja näillä upeilla ohjeilla :)

17. mintzu

mintzu Member

Trophy Points:
    11
    Eipä se onnistunutkaan :( se olikin sit vain demo versio eli vain pieni pätkä elokuvaa...ikävää....
    Eipä tämä taida multa onnistua.
    Mä en kyl ymmärrä mikä menee vikaan koska koneella toi leffa on kokonaan ja sit kun muutan sen niin siitä tulee vain demo?????

18. mintzu

mintzu Member

Trophy Points:
    11
    Nyt mulla alkaa pikku hiljaa pää hajoon näitten kanssa...
    Elikkä otan nyt ihan alusta koko projektin tähän viestiin..
    Mulla on uusin rambo koneella ja se on avi muodossa, avasin Gspotin ja elokuvan koko on 699MB, Codec on XVID, Name Xvid 1.1.2Final, Status Codec(s)are Installed, Pics/s 25.00 ( eli se on PAL)
    Audio:Codec MPEG-1 layer 3..
    Nyt suljen tuon Gspotin...Avaan DVD Santan, klikkaan Video Files kohtaa,Klikkaan lisää tiedosto,avaan rambo leffa tiedoston,avaan add subtitles ja klikkaan teksti tiedostoa, avaan teksti tiedoston...
    Klikkaan PAL kohtaa ja luo dvd levy... ONKO MULLA TÄHÄN ASTI MENNYT KAIKKI OIKEIN? NYT SE ALKOI LUOMAAN SITÄ LEVYÄ.... Kerron sit lisää kun se on sen tehnyt..

19. WoPiF

WoPiF Member

Trophy Points:
    11
    Eli tuo ylempi lainattu kohta ei polta leffaa vaan muuntaa sen dvd-muotoon. Kun se on muunnettu, sen jälkeen voit polttaa luodun tiedoston dvd:lle.

20. mintzu

mintzu Member

Trophy Points:
    11
    Se mä olen oppinut jo :)
    Mä en vaan ymmärrä miksi tuo ohjelma(dvd santa) muuttaa elokuvan demoksi ja kun sen poltan niin se elokuva ei tule kokonaan, niin kävi tuolle äskeiselle leffalle....
    Teenkö mä jotain väärin? Pitäiskö mun muuttaa jotain "asetuksia" ennenku poltan sen leffan levylle?

Share This Page