En pääse millään sen sisälle esimerkiksi aukomaan portteja revconnection tai dc++ varten. Pelkästään sillä http://192.168.100.1/ osoitteella en pääse selainta pitkin kuin katselemaan jotain tietoja ja muuttamaan ihan pari ari asetusta. Lähinnä kanavaa jolla modemi toimii. Modeemille tarvitsis kai jonkun StormWatch ohjelman mutta ei minulle modeemin mukana sellaista tullut einkä löytänyt motorolan sivuilta sellaista dadattavaksi. Mikä neuvoksi?
Kysyin tuohon ongelmaan neuvoa Motorolan service deskistä ja sain seuraavanlaisen vastauksen. Miksei kaapelimodeemissa ole portteja joita voi aukoa tai miksei kaapelimodeemia pääse confaamaan samalla tavalla kuin adsl boxia? Thank you for choosing Motorola. With all plain cable modems like the SB5101 there are absolutely no ports that can be opened or closed from the consumer side. If you have ports that are not sending or receiving information then it can be anywhere from 3 to more reasons. The main three reasons that come to mind is an incorrectly configured firewall, incorrectly configured server settings or the least likely chance of your service provider blocking the port for a reason only they would know about. Please verify all your settings and if you can getting errors please let me know what those errors are and what software is giving you the error so that I can narrow down where you problem may be coming from. Please contact us if you need further assistance with this matter. If you need immediate assistance or information on Motorola Broadband products, please contact our Technical Support Center at 1-877-466-8646. You can also visit our web site at www.motorola.com\broadband to access your user's guide and frequently asked questions about your product.