Tilasin tuossa koneen osina joulun alla multitronicilta yrityksen käyttöön ja pari kuukautta se toimi hyvin, kunnes näytönohjain (Sapphire radeon 4870) hajosi. Otin yhteyttä Multitroniciin ja sain sieltä postitusohjeet. Noh postitin näytönohjaimen sinne 5.3.09 ja nythän siitä jo onkin kulunut yli kuukausi. Pari viikkoa sitten soitin eräänä arkipäivänä viisi kertaa multitronicille n. tunnin välein klo 11-17 ja kertaakaan ei vastattu puhelimeen. Muistaakseni seuraavana päivänä vielä yritin uudelleen pari kertaa ja siellä vastasi joku hieman kankeasti suomea puhuva ja tiedusteltuani näytönohjaimen tilannetta kertoi, että se oli mennyt tukkurille 16. päivä muttei osannut sanoa miten pitkään sen saamiseen menee. pari viikkoa sen jälkeen yritin taas soittaa sinne mutta ei vastattu... Sitten lähetin torstaina sähköpostia eikä siihen vastattu... Toistaiseksi huonointa asiakaspalvelua mitä olen verkkokaupoissa kohdannut mutta kovinkaan usein ei ole ongelmia tullut. Mitähän tällaisessa tilanteessa pitäisi oikein tehdä? Ei huvittaisi loputtomasti odotellakaan sitä. Onko kellään vastaavia kokemuksia ja tietäisi miten menetellä? Entäs tietääkö joku miten kuluttajansuojalait toimivat tällaisten verkkokauppojen kohdalla?
Kuluttajaviraston sivuilta lainattu. "Korjausajan oltava kohtuullinen Kohtuullinen takuukorjausaika on noin kaksi viikkoa. Jos korjausaika venyy kohtuuttomasti, kuluttajalla on viimeistään kahden viikon jälkeen oikeus vaatia vähintään sijaislaitetta käyttöönsä. Jos esimerkiksi matkapuhelin on ainoa viestintäväline, takuukorjausaika ei saisi ylittää kahta viikkoa. Silloin sijaislaitetta voi vaatia tilalle aiemminkin. Viihde-elektroniikan laitteita ei voida pitää yhtä välttämättöminä. Kuitenkaan niidenkään takuukorjaus ei saisi kestää useita viikkoja. Sijaislaitetta voi pyytää tilalle parin viikon jälkeen. Sijaislaitteen antaminen ei kuitenkaan saa aiheuttaa sitä, että korjausaikaa venytetään tällä perusteella kohtuuttoman pitkäksi. Sijaislaitteessa ei välttämättä ole kaikkia niitä ominaisuuksia, joiden perusteella kuluttaja on alunperin valinnut oman laitteensa." Yleistä takuusta. http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/80bb2d70-0c19-4efa-99a8-a15394e4e8a1.aspx
Heh, miten mahtaa Nokialla tämä pari viikkoa toteutua tuon huoltouudistuksen jälkeen, kun ilmeisesti kaikki sähköiset viat korjataan Tsekissä? Kokemuksesta voin sanoa, että tuo pari viikkoa tekee tiukkaa, vaikka korjattaisiin suomessakin (L1-L2-L3-huoltoketju), saati sitten että puhelin lähetetään puoleen väliin eurooppaa. Ja sitten kun sattuu käymään niin ettei laite tulekaan ekalla kertaa kuntoon niin avot. Uudestaan vaan Tsekkiin ja taas odotellaan...