Missä mennään digiboksit?

Discussion in 'Keskustelua antenniverkon digibokseista' started by Donkka, Sep 4, 2009.

1. Donkka

Donkka Member

Trophy Points:
    11
    Olen muuttamassa kaapelista antennin valtakuntaan. Edessä on siis uudet haasteet. Pitäisi löytää boksi joka palvelee nöyrästi kuluttajaa jolla olisi kiinnostusta vastaanottaa HD -lähetyksiä. No, tarjontaa ei todellakaan ole laidan täydeltä. Ensin pitää selvittää mitä sieltä töllöstä haluaa katsoa. Tietysti Suomalaisittain lätkää, sarjoja ja elokuvia, tässä järjestyksessä. Näin löytyy helposti parhaiten minua palveleva kanavapaketti, CANAL + total, johon kuuluu 4 HD kanavaa + Urhotv ja perus Canalit. Siitä innostuneena katselin Canal Digitalin sivulta mitä laitteita tarvitsen, ja mihin hintaan niitä saan. Vielä tässä vaiheessa kaikki vaikutti todella hyvältä. Lautas-antenni ja boksi toisivat mukanaan runsaasti kanavia. Mielestäni kanavatarjonta tallentavan HD boksin kera olisivat halpa investointi viihteeseen. Mutta sitten alkoi alamäki. Googlaamalla kyseisen boksin tietoja, selvisi että tämä Sagemin hd pvr on täysi paska, joka ei koskaan tule toimaan moitteettomasti. Olisi suorastaan poikkeuksellista mikäli mitään ongelmia ei tulisi. Miten tämmöistä tuotetta saa myydä?? No siihen hautautui unelmat HD -kuvanlaadusta ja Canal+ Totalista.

Tämän jälkeen ei ole paljoa vaihtoehtoja. Pitää tyytyä normaaliin harava-antenniin ja niihin kanaviin joita kyseisillä taajuuksilla jaellaan. Nyt vaan valitsemaan boksia. Mutta mitä ihmettä! Pariin vuoteen boksirintamalla ei ole tapahtunut mitään. Itse asiassa tänä päivänäkin mainostetaan vielä samoja bokseja jotka tuli markkinoille jo 2005. Uusimpia malleja ovat samat boksit mitkä tuli markkinoille silloin kun viimeiksi boksikaupasta kävin kaapeliverkkoon Topfieldin TF500Pvrc -laatikon. Kehitys on pysähtynyt! Ei ole mitään uuttaa enää tarjolla, eikä kukaan kaipaa mitään uutta. Uusitaan vaan kuoret parin vuoden välein.. Tuotekehitykseen ei ainakaan rahaa enää mene.

Mikä on se seuraava askel, ja milloin se otetaan?

Last edited: Sep 5, 2009
  2. pentsu

pentsu Active member

Trophy Points:
    68
    Laitteiden kehitykseen en osaa ottaa kantaa, mutta mulle on kyllä uusi tieto, että canalin HD kanavat näkyisi antenniverkossa? Onko todellakin näin?

3. microbi

microbi Active member

Trophy Points:
    68
    Mielestäni ei, nykytekniikka ei tuohon vielä pysty/ei ole saatavilla anteeniverkossa

Channel+:n HD sivuilta:

4. pentsu

pentsu Active member

Trophy Points:
    68
    Niin mä vähän epäilinkin...

Donkan ei tarvitse siis tyytyä siihen googlen haukkumaan boksiin, vaan voi valita ihan minkä haluaa

5. Donkka

Donkka Member

Trophy Points:
    11
    Tarkoitin että antenniverkon alueella toinen mahdollisuus on lautasantenni, joka nimenomaan mahdollistaa HD -kanavien vastaanoton. Pahoittelut harhaanjohtamisesta! Ajatus on se että muutan alueelle missä ei kaapelia ole, joten valinta on antenni (lautas tai harava). Alkuperäistä viestiä muokattu lauseen verran!

Last edited: Sep 5, 2009

Share This Page