Missä vika kun ei tahdo käynnistyä??

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by mvaarimo, Nov 26, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mvaarimo

mvaarimo Member

Trophy Points:
    11
    Tällä hetkellä koneeni koostuu seuraavista kokoonpanoista:

Emo: Soltek 75-KAV (F5 ja uusin BIOS Q12)

Prossu: AMD Duron 900

Muisti: 1 x 512Mb SDRAM

Korppuasema

Kovalevyt: Matorit 120Gb + 160Gb

LG:n CD-RW

Näytönohjain: GeForce4 MX 440

Poweri: DTK 300W (http://america.hongfaith.com/PowerSupply/dtkptp-3007A.htm)

Ei ole häävi kokoonpano mutta toimii hyvin siihen tarkoitukseen mihin tarvitsen.

Hommasin kuitenkin käytetyn AMD 1700+ Thouoghbread prosessorin. (AXDA1700DLT3C)

Vaikka kaikki asetukset on kokeiltu kone ei lähde käyntiin, vaan ainoastaan tuulettiment ja asemat ottavat virtaa, mutta näyttö pysyy tummana, ihan kun kone ei olisi päällä. Kun konetta yrittää pistää päälle, näyttö ei reagoi eikä koneesta kuulu yhtäkään "piippusta". Emo pitäisi tukea 2600+ asti. Olen yrittänyt kakkia mahdollisia asetuksia mukaanlukien 11 * 133MHz mikä pitäisi olla se oikea. Kaikki on tehty manuaalin mukaan. Jopa muistien volttimäärää on ytitetty nostaa. Ei vaan tapahdu mitään.

Prosessori näyttää päällisinpuolin kyllä ehjältä, mutta voiko kuitenkin olla että minulle on myyty sökö prossu, vai onko ongelma siinä että kokoonpano ei saa tarpeeksi virtaa?? Onko virrankulutuksessa niin valtava ero Duron 900:n ja 1700+:n välillä.

Olen suorittanut, manuaalin nimittämän: clearing CMOS data. Suoritin jumpperoinnin emon patterin ollessa paikallaan ja virtajohdon ollessa pois koneesta. Ei auttanut. Kun sitten pistin Dunronin takaisin oli BIOS:n versio sama kuin ennen toimenpidettä, Q12, mutta kello ja päivämäärät olivat "nollaantuneet".

Yritin kerran käynnistää koneen niin että toinen kovalevyistä, CD-RW, levykeasema oli ilman sähköä, eli piuhat oli vedetty pois. Samalla poistin myös ADSL-modeemini. Ilman tulosta.

Apuja ja neuvoja kaivataan.

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page