Tässä tarinani: Olin kerran lataamassa yhtä turvallista ohjelmaa ja siinä mukana tuli nortton virus scan. Tietysti hankin myös sen virus scannin. En ole muuten sitä kkäyttänyt mutta tänään kun jätin vahingossa koneen päälle niin se oli käynnistynyt ja alkanut etsiä. Se löysi viisi virusta. 3 troijalaista ja muut olivat jotain hackkrack viruksia. Mikä olisi hyvä ohjelma vai olisiko toisella koneella oleva norman paras kun on vielä ne romput ja koodit tallella.
Norton kyllä osaa poistaakin nuo öttiäiset mitkä löysikin. Esim. tuolla on keskustelua ilmaisista virus/palomuuri yhdistelmistä. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/694164
Laita avast ja comodo tai zonealarm ja poista tuo norttoni. Avast vaatii rekisteröitymisen neljäntoista kuukauden välein.
Mulla on itselläni Vista käyttiksenä ja käytössä Windowsin palomuuri ja Modeemissa NAT, näiden lisäksi olen ladannut ilmaisen Aviran Antivir -ohjelman eikä ole mitään ongelmia esiintyt!! Joten sellaista yhdistelmää voin suositella!
Tuli sellainen mieleen että kun mulla on ollut muutaman kk:n käytössä F-secure ja alkaa hiljallee hitsaamaan kiinni siihen. Syy on sellainen että se on tavallaan liian tarkka eli mitkään P2P-ohjelmat ei toimi(sain kyllä ohjattua bitcometille portit, joten sen kanssa ei tule ongelmia), ja esim. TVUPlayer ja Sopcast ei toimi, koska F-Secure blokkaa ne(kokeilin F-Secure päällä ja pois päällä, ja pois päältä ollessa molemmat ohjelmat toimi hyvin.) Eli onko turvallista heittää F-Secure mäkeen ja ottaa joku toinen esim.Avast! ja joku palomuuri-ohjelma vielä? Minulla oli Avast!, muttei palomuuriohjelmaa erikseen, jolloin koneeni meni aivan tukkoon, syynä lienee eräs mesevirus Ja tällöin kone toimi kuin unelma.
Käy lisäämässä nuo ohjelmat f-securen sallittujen ohjelmien listaan palomuurin asetuksista. Sallimisen jälkeen pitäisi toimi, kuten kuuluukin.
Mä oon lisäillyt niitä mutta ei auta, lisäsin siis Sopcast TCP/UDP ja avasin niille portit mut ei auta. Ei oo kyl varmuutta onko edes oikeat portit?? 3900-16900 niihin laitoin. Jostain netistä noi olin poiminut...
itse kyllä suosittelen avastin sijaan bitdefenderii, avast ( ainakin minulla, saattaa olla kone kohtainen) oli aivan käsittämättömän hidas, skannaus vei lähes 10h, bitdefenderillä noin 2-3, ja sitten avastissa on se muakva pikku ominaisuus että keskeyttää sen skannauksen kun tulee jokin pöpö vastaan, hienoa kun jättää yöksi/koulupäiväksi skannaamaan ja huomaa koneelle tultuaan että skannannut 10 000 tiedostoa ja virus löytynyt....myöskin ( saattaa taas olla kone kohtainen) avastilla pukkas olemaan prosesseja auki lähemmäs 10 yhtäaikaa....ei ne paljoo vienyt tehoja mutta silti.
mitä hyötyä siitä reaaliaikasuojasta on jos se ei löydä viruksia? kertaakaan ei ilmoittanut että olisis löytänyt jotain vaikka koneessa oli viruksia vaika muille jaka ( silloin kun oli avast) vie vain resursseja turhaan. ennemmin skannaan silloin tällöin koko koneen toimivalla skannerilla.
Minulla on avast monesti varoittanut ja kehottanut katkaisemaan yhteyden ja siirtänyt haittaohjelman pyydettäessä karanteeniin.