Olen aloittelija ja käytössä DVDX 1.8a. Kyseisen softan help-valikossa ei ollut tarpeeksi yksityiskohtaisia ohjeita. Mistä voisi saada infoa "optimiasetuksista" kuvanlaadun suhteen. Askarruttamaan jäi esim. -Input settings: Onko FBU "paras" kuvanlaadultaan...ohjeissa ei ollut mainintaa 3D -vaihtoehdosta (em. taisi olla jossain iDCT valikossa) -Output settings: Divx Codec -asetukset: mikä bitrate (asteikko 0-4000) parhaaseen kuvanlaatuun? -Olisiko syytä hankkia uusin versio tästä ohjelmasta, jos perusteena on mahd. parempi kuvanlaatu uuden version myötä?
Hommaa ensin uusin DVDx 2.20 . Asennushakemistossa on guide.htm-tiedosto joka kertoo asetuksista. Huom. Parasta jälkeä saa jollakin Premiere pluginilla esim. CCE. Netti on on täynnä rautalankaohjeita, myös suomeksi...
Jos kuvan laatua haluat optimoida niin tärkeimmät asetukset ovat siinä Output settings: Divx Codec -asetuksissa ja ne eivät ole DVDx asetuksia vaan DivX:n. Esim. VirtuaDupilla pakattassa löytyvät samat asetukset. Mitä suurempi bitrate sitä parempi kuvanlaatu [bold]ja[/bold] suurempi tiedoston koko. Käytä jotain Bitrate laskuria laskemaan sopiva laatu/koko suhde. Esim DV-Tool tai Advanced BitRate Calc!. Kerro ihmessä missä on?
Kerro ihmessä missä on? Aloittaa voi tästä foorumista tai kolmannella kotimaisella www.dvdrhelp.com . Foorumeissahan on omat haut. Ja ihan vaikka google.fi ja hae esim: dvdx ohje
Kyllä niitä ohjeita löytyy. Olen tehnyt itse sellaisen (internetistä löytyneitä yhdistelemällä ja omaa kirjoittamalla) joka toimii ja jota itse käytän. Jos jotain kiinnostaa voisin laittaa sen johonkin saataville. Se on html-muodossa joten se on helppo laittaa vaikka internettiin. Koodaukseen käytän DVDx 2.2:ta ja tekstit irrallisina SubRipillä. Lisäksi ohjeissa on miten saadaan levylle oma soitin (BSPlayer) ja siihen erilaisia valikoita ym. Lisäksi on muutama muu ohjelma hienosäätöön.