Mistä löytäisin sen oikean – nimittäin kaukosäätimen ?

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by Kalle2, Aug 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kalle2

Kalle2 Member

Trophy Points:
    16
    Mistä löytäisin sen oikean – nimittäin kaukosäätimen ?

Avaisin keskustelua mitä kaukosäädintä käytät tai suosittelet – vai käytätkö vain laitteen mukana tullutta kakea ? Oletko löytänyt hyvää ratkaisua kaupan hyllyltä vai peräti joutunut itse rakentamaan unelmiesi kaukiksen ?

Laitteeni eivät ole kovin monimutkaiset
    - Sony TV
    - Procaster tallentava digiboxi
    - Sony DVD
    - Yamaha AV vahvistin

Olen kokeillut Kameleonin opetettavaa kaukosäädintä ja Logitech Harmony 785 netin kautta opetettavaa kaukosäädintä. Kameleon on muuten hyvä mutta neljänkin laitteen opettaminen on puuduttava sessio ja jäi puolitiehen ainakin minulta.

Logitech antoi erinomaisen ensivaikutelman mutta ohjelmointi on sidottu pääosin alkuperäisen kaken logiikkaan eikä sitä voi muuttaa (yksittäisiä opettamisia lukuunottamatta). Käyttö ei mielestäni ole kuitenkaan läheskään niin jouhevaa kuin haluaisi – aina on joku laite päällä / poissa päältä eli eri tilassa kuin makro vaatisi ja pitää käskyttää valitsemalla ensin laite ja sitten näppäimet jne jne

Itse vielä laitteita ymmärtävänä osaisi opetella logiikan ja käyttää kakea säännöllisesti mutta erityisesti vaimoväelle joka käyttää kakea kerran tai pari viikossa on helpompaa kertoa että käyttää vain laitteen omaa kakea.

Isoin ongelma tuntuu olevan että kunkin laitteen näppäinten looginen sijoittaminen vaihtelee kovasti ja blankkonäppäimillä ohjelmointi olisi muuten hyvä mutta niiden muistaminen on vaikeaa kun niiden merkitystä ei muista jos niitä ei koko ajan käytä – originaali kakessahan niissä on merkinnät

Päiväunissani olen haaveillut siitä että löytäisin Logitech:ia kehittyneemmän mallin johon voisin ladata kunkin kaukosäätimen komennot ja sitten tietokoneella kertoa mitä komentoa kukin näppäin yleiskaukosäätimessä vastaa – esim 4 näppäintä laitteiden on/off käsittelyyn, volume vahvistimelle, kanavat digiboxille, vapaana olevia näppäimiä digiboxin ajastimelle jne.

Mitä kokemuksia sinulla on, neuvoja mikä olisi tarpeita vastaava kake ja onko kellään neuvoa josko jostain löytyisi nörttimalli jonka voisi tietokoneella ohjelmoida vastaamaan vähemmän teknisen osapuolen vaatimuksia ?

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page