Juu eli alko kiinnostamaan että mitä paikkoja käytätte leffojen hankintaan. Itse ostan lähinnä netanttilasta ja cdonista koska olen todennut niiden olevan halvimmat kaupat suomessa. Lähinnä kysymyksen heitin ilmaan ulkomaisia ostopaikkoja kohtaan eli jos kokemuksia niin kertokaa ihmeessä...
Hankinnat tulee tehtyä suurimmaksi osaksi divareista, kirpputoreilta tai muilta harrastajilta, Anttilan ja muiden markettien alelaareista tulee joskus jotain napattua ja huuto.net on myös kovassa käytössä. Tämä ei kuitenkaan oikein vastaa kysymykseen joten ulkomaalaisista kaupoista suosittelisin Playta, harvinaisempaa kamaa kannattaa metsästää eBaysta.
Itse ostan jostain ale-laatikoista jos sattuu mielenkiintoisia elokuvia tulemaan vastaan. Play.com:ista en ole itse tilannut miutään, mutta muutamat tutut ovat suositelleet.
Kaupoista.. Pari kertaa oon CDONista tilannu, mutta ne on ollu musaDVDtä. CDONin huonopuoli on se että sieltä tulee moneen leffaan på svenska kannet, finska tai enklanti on kyllä vaatimus
ELokuvat tulee pääasiallisesti ostettua huuto.net:stä... myös markettien ale laareista lähtee elokuvia mukaan aika paljon. Nettikaupoista tilaan yleensä NetAnttilasta ja cdon.comista, jokunen levy tulee tilattua muualtakin. HomeEntertaimentin jäsenyyttä ylläpitääkseni tulee sieltäkin osteltua, DVD bokseja ja ale tuotteita enimmäkseen. Ulkomaisista liikkeistä ei ole kokemusta, kun ei vielä tuota luottokorttia ole tullut hommattua, mutta vielä se sekin päivä koittaa....
Elokuvat vai? Itse tilailen niille tyhjät DVD:t eri nettikaupoista ja Anttilasta... (niitä leffojajan tulee niin paljon kavereilta ja sit ei kaikki ole vhs tai dvd muodossa kun ne saan)
Miksi ne pitää ostaa? Makuuni vieressä pitää huolta leffatarjonnasta sille kertakatselulle mikä suurimmalle osalle (99%) leffoista on oikeutettua. Ja onhan sitten Finnkinon rainateatterit kiskurihintoineen - mutta ah se tunnelma. No joo jos ostaa pitää, niin ulkomaan reissuilta tulee napattua matkaan tai tilattua jostain nettikaupasta (pääasiassa musiikki DVDt) EDIT: parit typot
Miksikö? No esim. jos tekee mieli katsoa elokuva,ei tarvitse ravata vuokraamoon (jota täällä ei edes ole) ja todeta, että kyseinen nimike ei ole paikalla. Elokuvateatterissa en tykkää käydä (matkaa 50km)... liikaa häiriötekijöitä. Sitä paitsi hyllyt näyttää paljon paremmilta kun ne on täynnä elokuvia =)
<offtopic> Niin niin, kyllähän minä tiesin, että kaikilla ei ole vuokraamoa naapurissa. Mutta en siltikään viitsisi maksaa 30€ leffasta jonka katson kerran, tämähän pitäisi käydä ilmi viestistäni. Se onko hyllyt kivan näköisiä kun ne on leffoja täynnä on täysin makuasia. Sisustusta saa fiksummaksi halvemmallakin ;-) Nytkin pähkäilen mihin piilottaisin ne nykyiset leffatkin ettei ne rumentaisi olohuonetta olemalla näkyvillä. [bold]Minimalismi kunniaan! [/bold]</offtopic>
Itsellä leffat rottinki korissa. Hyvin pysyy leffat järjestyksessä ja näyttä hyvältä. -> www.ikea.fi EDIT: ostan leffat yleensä anttilan alennus korista.
www.filmifriikki.fi Kaikkea ei mene elokuvissa ja löydy vuokraamoista, siksi tuo. Mitä heillä ei ole, ei tarvitse katsoakkaan. Eihän tuo ilmaista ole, mutta mitä enemmän maksaa, niin sitä enemmän arvostaa... n_r puhuu asiaa...
Anttilan alelaarista. Makuuni löytyy kyllä läheltä, mutta ei siellä jaksa rampata koko ajan. Nykyään tulee niin vähän kattomisen arvosia leffoja, että helposti pystyy kaikki ostamaan.
Waretan, vuokraan jos löydän hyvän leffan halvalla/on rahaa. Löytyy jopa muutama ostettu (play.com) elokuva hyllstä.
Käyn leffassa, vuokraan ja marginaalisemmat voin warettaakin. En oikein ymmärrä leffojen ostelua. Kuka katsoo ostamansa elokuvan edes kahdesti vuodessa? Tosi hyväkin pätkä alkaa usein tökkiä jo seuraavalla katselukerralla. Kun ostaa leffan omaksi, menee siitä hyöty yleensä puhtaasti tuttavapiirille. Joulupukkeilu ei oikein sovi tyyliin
Suosittelen ehdottomasti play.com:ia. Leffat tulee postiluukkuun 4-5 päivässä ilman postikuluja. Bargains-osastolla hyviä tarjouksia. Valikoimista löytyy muutakin kuin iänikuista hollywood-silsaa.