Hei, Olen aikeissa ostaa n. 1000€:n uuden pelikoneen mm. Far Cry 3:een (siis keskusyksikkö kaikkineen päivineen + Win7; ei näyttöä, näppistä, hiirtä eikä kajareita). Täällä on paljon hyviä kokoonpanoja kasattu viime aikoina tuohon hintaan, joten näistä esimerkeistä varmasti löytyy joku hyvä. Varmaan Systemastoresta hommaan, kun 30€ kasaus vaikutti aika edulliselta, jonka siis tarvitsen. Näytönohjaimeksi ajattelin tuon Radeon 7870:n, tämän foorumin useiden suositusten perusteella, mutta en ole ihan varma mistä se kannattaisi hommata. Täällä monet ovat suositelleet tuolta Pixmaniasta tätä (11199-03-20G): http://www.pixmania.fi/fifi/naytono...i-express-3-0-11199-03-20g/11861472--art.html ... mutta tämän Pixmanian loppusummaksi tulee kaiken kaikkiaan 277,06€ (239,99€ + Huolettoman kaupanteon palvelu 25,08€ & POSTIPAKETTI 5-6 päivää 11,99€). Systemastoressa vaikuttaisi tuota Radeonia löytyvän myös suunnilleen tuohon 270€:n hintaan = Malli: 11199-00-20G (hakusanoilla "radeon hd 7870 sapphire"): http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=56457 Onko kyseessä samat tuotteet vai jotain merkittävää laatueroa? Muut Systeman 7870-radeon-vaihtoehdot näyttivät olevan n. 300€ tai yli. Että mikähän kannattaisi ottaa ja mistä? En itse oikein osaa näistä sanoa. Kiitoksia.
Eipä noilla linkkaamillasi näyttiksillä ole eroa.. Itse ostaisin ennemmin Systemastoresta kuin pixmaniasta. Ainakin ennen pixmanian kanssa oli vaikeuksia takuiden sunmuiden kanssa. En tiedä onko heillä nykyään joku konttori tai muu vastaava suomessa, ennen ei ainakaan ollut ja se vaikeutti asiointia todella paljon. Esim. Lähetysajat saattoi venyä luvatusta kahdesta päivästä puoleentoista viikkoon. Ja sitä rataa. Suosi Suomalaista niin ei pitäisi tulla ongelmia. (Huom. PITÄISI).
itselle tuo pixmanian VTX3D 7870 kortti tuli kuin sormea napsauttaen,ja on hyvä kortti ollut,todellakin hintansa väärti,että pisteet sille, itse en ottanut niitä huoleton,...yms roskia,
Selvä selvä, eli ainakin nuo ovat siis samoja malleja. Oho, tuon yhden Systeman Radeonin hinta tippui n. 10€ viime vilkaisusta pari päivää sitten (aiemmin 270€, nyt 259€). Entä sitten nuo Systemastoren muut Radeon 7870-kortit, joissa on aika paljon hintavaihtelua? Esimerkiksi tuo Gigabyten 271€ hintainen, sekin sama kortti kuin tuo Pixmanian? Entä nuo muut Systeman 300-340€ hintaiset? Onko merkittävää eroa tuohon 270€:n hintaiseen vai miksi ihmeessä hintaa on joissain yli 70€ enemmän?
Tuo Sapphiren kortti on hyvä koska siinä on tehokas ja hiljainen tuuletin. Eli sitä suosittelen ja tuolla hinnalla kun sen saa niin paljoa paremmin ei voi valita.
Osassa se on ihan suoraa rahastusta, osassa vain parempi jäähdytin. Pieniä valmiskellotuksia saattaa olla, mutta nämä on taas yleensä aika pieniä kellotuksia. Tehoeroiltaan aika samanlaisia kaikki.