Mistä tällainen pelikonekokoonpano n. 650 e

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by marski2, May 9, 2009.

1. marski2

marski2 Member

Trophy Points:
    11
    Hei kaikille,

olen ostamassa uutta pöytäkonetta ja valitettavasti kovalla budjettirajoitteella. En itse ymmärrä hirveästi komponenttien päälle (muuta kuin sen minkä netistä löydän) joten ajattelin kääntyä tänne gurujen puoleen.

Katselin AD:n Laitevertailua ja päädyin siellä itse seuraavanlaiseen kokoonpanoon (näyttöä, näppistä, hiirtä en tarvitse):

Gigabyte GA-MA790X-DS4 (91,90 €)
    AMD Phenom II X4 940 (185,90 €)
    Asus ENGTX260/HTDP/896M (174,60 €)
    Kingston DDR3 2GB 1066MHz CL7 x3 (25,80 € x3 = 77,40 €)
    Antec Sonata III 500 (n. 95 €)
    Samsung Spinpoint F1 HD103UJ (78,90 €)

YHTEENSÄ 703,70 euroa

Eli mitä olen lueskellut niin näiden pitöisi olla tähän hintaluokkaan erittäin hyviä komponentteja ja (ilmeisesti) myös keskenään yhteensopivia. Ajattelin panostaa juuri prossuun ja näyttikseen sillä pelikoneeksi kuitenkinj tätä aion.

Mistä saisi tällaisen paketin mahdollisimman halvalla koottuna, sillä itse en osaa koneita koota (pääkaupunkiseudulta, tai myös postitse jostain muualta jos halvemmalla saa). Otan myös erittäin mielelläni muutosehdotuksia tähän kokoonpanoon vastaan (perusteluineen toki) ja myös kullanarvoisia ehdotuksia siitä, voisiko tuosta vielä mitenkään nipistää hintaa pois esim. 50 euroa, koska kuten sanottu kukkaron nyörit ovat tiukat.

Kiitos paljon jo näin aluksi, olen tätä palstaa jo seurannut ja huomannut että täältä saa nopeasti paljonkin vastauksia.

2. Henry_FIN

Henry_FIN Regular member

Trophy Points:
    46
    Vaihda muistit DDR2:een, tuohon satsiin ei mene DDR3. Siinä tippuu jo muutamalla kympillä hinta. Otat vaan jonkun halvimman 4GB 800MHz paketin.

Kovalevyksi voi myös vaihtaa pienemmän, jolloin hinta taas tipahtaa hiukan. Voihan sitä myöhemmässä vaiheessa hankkia toisen jos kolmannenkin kovon. (Tämä tietysti ihan oman maun mukaan)

Muuten vaikuttaa ihan soivalta paketilta.

Last edited: May 9, 2009
  3. marski2

marski2 Member

Trophy Points:
    11
    kiitos vastauksesta,

ja näin olikin joo ettei DDR3:n käy, enpä ollut huomioinut. Onko noilla väylänopeuksilla sitten mitä eroa? Eli onko mitä eroa ottaako tohon emoon noin DDR2-muisteja 600, 800 vai 1066 mhz nopeudella? kaikki nuo näytti käyvän tuohon emoon.

Onko ideoita kaupoista mistä kannattaisi tarjousta paketista kysellä?

4. poromise

poromise Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuosta väylänopeudesta.

1066mHz ja 800mHz muisteilla ei ole normikäytössä juuri eroa, vaan vasta kovemmassa kellotuksessa. 800mHz riittänee.

5. k0p3

k0p3 Regular member

Trophy Points:
    26
    Tosiaan, muisteiksi riittää 800mhz kammat.

Tuo Asuksen kortti ei ole muistaakseni sp216 -malli, joten suosittelen vaihtaan.

Share This Page