OLen ostamassa uutta konetta pääosin pelaamiseen. Sellanen jolla pelit toimis vähän myöhemminkin. Saako 1500-1800e jotain sopivaa valmispakettia? Ja vielä toisesta aiheesta, mikä on keskusmuistin merkitys koneen suorituskyvyssä? Kun kattelin joitain kalliita koneita Jimm's iltä, huomasin että keskusmuistit oli usein 6gb? Onko se vähän, kun joissain halvemmissakin koneissa on joskus 8gb tai 12??' Kiitos.
Ensinnäkin näytönohjaimeksi tulisi valita Radeon HD5870, jota saa kaupan hyllystä ehkä ensi kuun puolella. Toisekseen valmispaketeista puuttuu aina jotain olennaista ja/tai hinta on törkeästi ylimitoitettu itse koottuun verrattuna. Mitä tulee muisteihin, niin tällä hetkellä neljälläkin gigatavulla pärjää vielä pelikäytössä - nuo korkeammat muistimäärät tulevat kyseeseen lähinnä serverin pyörityksessä, graafisessa suunnittelussa, 3D-mallinnuksessa, videon ja äänen muokkauksessa sekä tieteellisessä laskennassa.
Itse en kyllä pelikäyttöön valmispakettia ostaisi (ainoastaan mummolle/ukille sähköpostin lukua varten). Asiantuntevassa ATK-liikkeestä saa kasattua valmiin konepaketin ostajalle sopivan koneen juuri hänen tarpeitten mukaan eli maksaa vaan siitä mitä tarvitsee.
Juu ei valmispakettia. Itse ostin tyhmänä ennen nykyistä konetta 700e pakettikoneen, joka oli kauppiaan mielestä pelikone. Sillä pyöriny edes bf2 täysillä.Windowsin pistee kin oli alle 5,9. Toisin sanoen 5,0. Ja ei tarvii kummoset osat olla että saa 5,9 Mutta opinpahan jotain.... (Hieman eri hintainen kuin minun budjettini pakettikoneeseen mutta kuitenkin....) Kannattaa ite kasaa osista.