Mista tiedan onko koneellani nimipalvelussa maaritelty nimi

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Zykle, Sep 10, 2007.

  1. Zykle

    Zykle Regular member

    Joined:
    Sep 16, 2004
    Messages:
    117
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mista tiedan onko koneellani nimipalvelussa maaritelty nimi. Eli jos haluan kaynnistaa kmoneellani Apache serverin eika minulla tietenkaan ole kiinteaa IP:ta niin kuinka saan serverin pystytettya. Voinko esim kayttaa ulos nakyvaa vaihtuvaa IP:ta ja tomisiko se aina niin kauan etta boottaan boksin ja saan uiuden IP:n

    Vaihe 6. Määrittele palvelimen ominaisuudet. Nämä arvot määrittävät kuinka palvelin tunnistaa itsensä ja sijaintinsa verkossa. Mikäli arvot ovat väärin/virheellisiä, ei Apachen käynnistäminen onnistu.

    Jos koneesi ei kuulu verkkoon (Network) tai sillä ei ole nimipalvelussa määriteltyä nimeä, on suositeltavaa käyttää nk. localhost-itseviittausta (kts. kuva). Vaihtoehtoisesti voidaan myös käyttää koneen IP-osoitetta (joka localhost-itseviittauksen tapauksessa on 127.0.0.1).
     
  2. Ysf

    Ysf Active member

    Joined:
    Oct 2, 2005
    Messages:
    1,954
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    no-ip.com:in palvelu on minulla toiminut hyvin. Senhän idea on, että kone lähettää tietyn pienen ohjelman avulla oman ip-osoitteen no-ip.com:in nimipalvelimille..

    esim. voit ottaa sieltä vaikka domainnin minun-oma.no-ip.org ja käyttää sitten sitä siinä apassissa.
     

Share This Page