Aikaisemmin kaikki toimi hyvin, mutta kun menin EO Videolla konvertoimaan yhtä quick time -videota XviD-muotoon niin lopputulos oli pelkkää palikkaa. No ei siinä mitään, muutin mpeg muotoon joka onnistui muuten, mutta kuvankoko oli väärä. Ei siinäkään mitään, mutta tämän jälkeen 16:9 XviD- videot rupesivat näkymään pelkkänä palikkasotkuna. Aikaisemmin toimi ok. 4:3 videot toimivat normaalisti. Eikä auttanut vaikka asensin kaikki codecit ja jopa näytönohjaimen uudestaan. Mitä ihmettä pitäisi tehdä? Asetuksista en löydä mitään mikä olisi pielessä. Ja olen kokeillut useita playereitä joten niiden asennuksistakaan vika ei johdu. DVD toimii normaalisti joten vika ei haittaa kaikkia 16:9 leffoja. Ainoastaan XviD näkyy sotkuna.
Olen kokeillut kaikki asentaa uudelleen. Kyllä joku säätö on nyt pielessä. Kai nyt joku tietää, mikä aiheuttaa sellaista palikoitumista 16:9 kuvassa? Sekunti-pari saattaa välillä näkyä kuva oikein ja sitten menee mössöksi. Aaargh.
Eli siis... XviD video jonka reso on esim. 640x480 (4:3) toimii moitteetta? JA video jonka reso on esim. 640x352 (16:9) niin videossa on pelkkää värikästä neliösotkua? Tuollaista esiintyi minulla joissain vahingoittuneissa videoissa joissa osa videosta oli värikästä neliösotkua. Onko laitteistokiihdytys täydellä? Katso DirectX asetukset (Käynistä->Suorita->DXDIAG), että puuttuuko DirectX-filuja? Mikä näytönohjain koneessa on?
Näytti videon reso olevan 736*304 ? Pitää varmaan koittaa konvertoida uudestaan. DirectX:stä ei löytynyt vikaa. Ihme vain on että vaikka poistin DivX ja XviD kodekit niin videot pyörivät edelleen aivan samalla lailla. Mistäköhän tuo johtuu?