Mitä IP-osoitteesta voidaan lukea?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by miriami, Apr 24, 2009.

  1. miriami

    miriami Regular member

    Joined:
    Nov 7, 2008
    Messages:
    184
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Olen jostain lukenut, että IP-osoitteen perusteella voidaan jäljittää koneen käyttäjä tai ainakin sijainti summittaisesti/kaupunki/kaupunginosa...?

    Kuinka tämä on mahdollista? Ilmeisesti vain jos osoite on kiinteä eikä vaihtuva. Mitä IP osoitteen numerot tarkoittavat ja kuinka niitä voi tulkita?
     
  2. BlasterX

    BlasterX Regular member

    Joined:
    May 14, 2006
    Messages:
    1,483
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Jos tiedät henkilön X ip-osoitteen, voit sillä selvittää missä kaupungissa henkilö x asuu. Ei ole väliä onko kyseessä staattinen/kiinteä vai dynaaminen/vaihtuva - kaupungin saa silti selville ja palveluntarjoajan tietty.

    Ja jos henkilö x sattuu pyörittämään koneellaan jotain domainia, vaikkapa www.esimerkki.org, voit saada selvitettyä myös kelle domain on rekisteröity (nimen).

    Selventäköön joku muu lisää, en ole varma miten tuo itse prosedyyri menee (todennäköisesti melko yksinkertaisesti kuitenkin :).
     
  3. miriami

    miriami Regular member

    Joined:
    Nov 7, 2008
    Messages:
    184
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Vai niin, no tuskin se mitään salaista tietoa on, joten selittäköön joku ken tietää.... Lähinnä mua kiinnostaisi mistä kaupungeista omilla kotisivuillani on käyty,,, Ainakin joku on käynyt Amerikasta.
     
  4. mymyller

    mymyller Guest

    Ainakin tracert komentoon kannattaa tutustua..
     
  5. questo

    questo Regular member

    Joined:
    Jan 4, 2006
    Messages:
    433
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
  6. BlasterX

    BlasterX Regular member

    Joined:
    May 14, 2006
    Messages:
    1,483
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
  7. questo

    questo Regular member

    Joined:
    Jan 4, 2006
    Messages:
    433
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mullekkin tarjoaa helsinkiä. Johtuu varmaan siitä että verkkopalvelun tarjoajalla on palvelin tuolla.
     

Share This Page