Hankin joku vuosi sitten mainitun vehkeen ja tykästyin heti. Tallennus toimi kuin ajatus, dvd:n poltto ilman pääsnsärkyä ja toisto kovalevyltä äänen kanssa 1,5-kertaisella nopeudella teki hitaiden kohtien ohittamisesta pelkkää juhlaa. Vaan sitten tuli digiaika ja kaikki romahti: digiboxi (se oli joku Topfield, muistaakseni) ei osannut ohjata tallennusta joten olisi pitänyt ajastaa sekä boxi että Sony erikseen ja eihän sitä jaksanut joten Sony siiryi reserviin ja talletuksesta huolehtii Topfield 5100 jotain. Ihan OK mutta ominaisuudet jäävät valovuosia Sonysta. Olen yrittänyt poltella tietokoneella Topfieldiltä pudotettuja tiedostoja mutta hankalaa on, oli sitten Mac tai linux. Kun olen vähän outo tekniikan kanssa niin kysymys kuuluu, osaako Sony 1) tallentaa ja 2) polttaa Topfieldille talletettuja tiedostoja ja mitä temppuja tarvitaan? Jostain aikaisemmasta säikeestä ymmärsin että periaatteessa toimii mutta kuinka käytännösssä? SCART-johtoa vai USB-kaapelia?
SCART-johto kiinni Topfieldin VCR-scarttiin ja toinen pää Sonyn Line 3/Decoder scarttiin. Sonyn kaukosäätimen INPUT SELECT napilla valitset L3 tulon ja sitten Sonyn REC-napilla käynnistät tallennuksen ja samalla Topfieldistä toisto päälle niin Sony alkaa tallentamaan. Kannattaa ensin tallentaa Sonyn kovalevylle ja siellä sitten mahdollisesti editoida turhat pois ennenkuin polttaa tuotoksen DVD:lle. Muista myös viimeistellä poltettu levy jos haluat että se toimii muissa soittimissa tai tietokoneissa. Viimeistelystä on kerrottu ohjekirjan sivulla 40. Näin olen itse siirtänyt oman Humax-boksin kovalevyltä parhaita paloja talteen levylle, osa odottaa vielä Sonyn kovalevyllä levylle polttoa... Olet oikeassa siinä että laite oli niin hyvä että tosiaan harmitti kun piti siirtyä näihin keskenkasvuisiin tallentaviin digibokseihin. Tosin nykyäänhän saa melkein samoilla ominaisuuksilla varustetun digiversion tuosta eli RDR-HXD870 malli, tosin siinä tuntuu olevan vielä hieman lapsivikoja...