Emo:asus prime x570-prime Prossu: amd ryzen 5 3600 Ram: kingston 16gb hyperx fury ddr4 3200Mhz Näytönohjain: gigabyte geforce rtx 2060 super Windforce oc Muisti: samsung 500gb 970 evo m. 2 2280 Kauppana jimms
Kallis emolevy. Ryzen 7 2700x on jostain syystä halvempi. Cl16 tai parempi niin muisti käy. Hidas näytönohjain tuohon hintaan. Kallis ssd. Kallis kauppa. https://keskustelu.afterdawn.com/threads/ohjeita-konepaketin-kysymiseen.242648/
Nykyään ei kannata tilata Jimmsiltä. Hinnat selvästi kalliimmat kaikessa ja pakettien lähetys kestää viikkoja. Ainoa hyvä puoli Jimmsissä on tietenkin chat, mutta harvat sitä arvottaa edellämainittujen yli.
@Pekka29 en voi olla kommentoimatta kirjoittamaasi edellistä viestiä. Tämä ei ole moderointia, vaan ihan oman mielipiteen julkituonti. Ilmeisesti kohdallesi on sattunut epäonnea tavaratoimituksessa, kun pitää lähteä täällä pahaa oloaan purkamaan. Kyseisestä tavarantoimittajasta ei ole halaistua sanaa toistaiseksi edes keskustelussa mainittu. Olisi hyvä antaa konkreettisia esimerkkejä tapahtuneesta, eikä vaan heittää epämääräisiä heittoja, jotta uskottavuus väittämään säilyy. Mielestäni hintataso ei heillä ei ole korkeampi, mitä muillakaan. Tein pikaista hintavertailua satunnaisesti, joka osoitti päinvastaista verrattuna erääseen toiseen suomalaiseen toimittajaan. Yksi tuote oli samanhintainen ja muut Jimmsissä edullisempia. Mielipiteeni ei perustu mihinkään suureen otantaan, mutta tukee aikaisempaa käsitystäni. Jokainen voi mennä ja tehdä omaa vertailuaan. Mitä tulee toimituksiin, jos tavara ei ole heidän varastossaan tilaushetkellä, niin toimitusaika lupaus on tavarantoimittajan lupaama, joka voi heitellä välillä. Varmaan joka toimitaja joskus mokaa toimituksen. Jimmsin hintataso mielestäni edustaa keskitasoa, ei ole kalliimasta päästä, mutta halvempiakin löytyy. Spoiler: Satunnaisesti valitut vertailutuotteet SEASONIC 550W FOCUS GX550-modulaarinen Jimms 89,90€, toinen liike 97,90€ SAMSUNG 1TB 860QVO Jimms 129,90€, toinen liike 129,90€ AMD Ryzen 5-3600 Jimms 219€, toinen liike 224€ ASUS PRIME x570 P Jimms 199,22€, toinen liike 214,90€ KINGSTON 16GB (2 x 8GB) HyperX Fury, DDR4 3200MHz, CL16, 1.35V Jimms 92,90€, toinen liike 93,90€ Mainittu toinen liike on VK. Epäileville Joonaksille, tästä en saa tästä provikkaa Jimmsiltä. Edit: Unohtui vielä mainita, toimitus on ilman lähetyskuluja.
Tuolla jimms keskusteluja. Itse olen ollut jimms asiakkaana jo useita vuosia. Koskaan ei ole mennyt viikkoa pidempää toimituksissa. Takuu asiat on toimineet hyvin. Tuotepalautukset toimineet hyvin. Tilatut tuotteet hyvin pakattuja. https://bbs.io-tech.fi/threads/sinae-hyoedyt-siitae-mitae-jimms-tietaeae-jimms-pc-n-oma-ketju.727/
Tarkoitin lähinnä sitä, että kilpailu komponenttikaupassa on kiristynyt sen verran, ettei ole mitään syytä pitää Jimmsiä automaattisesti ensisijaisena ostopaikkana. Toimituksissa puhuin juurikin omassa varastossa olevien tuotteiden lähetystahdista. Jotta "keskitasoisen" hintatason voisi oikeuttaa, täytyisi toimitusten pakkaaminen ja lähettäminen pysyä aikataulussa myös black fridayna ja muina myyntipiikkeinä. En tiedä estääkö suuremman konsernin tulostavoitteet lisä- tai vuokratyöntekijöiden palkkaamisen ennalta arvattavien ja hyvin odotettujen myyntipiikkien ajaksi. Asiakkaana en voi ainakaan yhtään arvostaa sitä, että laitetaan asiakas odottamaan, vaikka tilanteen voisi hoitaa paljon sujuvamminkin. Turha myöskään lähteä puolustelemaan Jimmsiä nyt tässä asiassa. On meidän kaikkien etu, että kilpailu pelaa, eikä Jimmsiä "suosita" liikaa, vaikka onhan heidän brändi selkeästi kova ainakin vastarinnasta päätellen. "Ilmaiset" postikulutkin ovat lopulta aika tyhmä juttu. Turha luulla että Jimms on tässä laupiaana tarjonnut ilmaiset postikulut. Todellisuudessa asiasta hyötyy ne jotka tilaavat yksittäisiä johtoja ja maksajaksi pääsevät taloudellisia, keskitettyjä ja järkeviä ostoksia "keskimääräisellä" hintatasolla tekevät. Ja mitä tuohon hintavertailuun tulee niin onhan tuo nyt täysin arvoton
Ilman postikuluja on ilman postikuluja, eiköhän jokainen tiedä, että hintoihin ne on jotenkin leivottu, mutta tilaus on silti ilman postikuluja. Tottahan toki jimm'sillä tuntuu levan ongelmia lähetysten lähettämisen kanssa, ja siitä ongelmasta ei millään tunnuta pääsevän eroon, syvältähän se on kun jotain tilaa ja tilauksessa lukee toimitusajaksi 1-4 päivää ja siitä voi vain unelmoida. Jos kuitenkin on tarkoitus sanoa, että muitakin kilpailukykyisiä kauppoja on olemassa, pitää se sanoa suoraan, eikä vain lyhyesti kommentoida, että kaupasta X ei kannata tilata nykyään. Yleinen ongelma tietotekniikassa ja yleisesti muutenkin on se, kun itsellä asia X on näin, niin ajatus on heti, että asia X on yleisesti niin kuin se itsellä on ja se jos mikä risoo nykyään kaikessa julkisessa keskustelussa.
Tarkoitin siis sitä, että ei kannata suoraan tilata Jimmsistä ja pitää sitä ensisijaisena ostopaikkana. Kommentti oli kyllä provosoivasti aseteltu. Tarkoitatko, että Jimms voi viis veisata ongelmille kun niitä ei kaikki kuitenkaan kohtaa?
Asiakkaan kannalta tämä olisi tietysti ihannetilanne. Ikävä vaan, että yrityksen toiminta olisi pahasti pois balanssista ja kilpailukyky hintapaineiden vuoksi heikko ylisuurten kulujen takia. Ei yrityksillä ole niin suurta osaavaa työvoimaresurssia vapaana ja saatavilla muutamaksi päiväksi, jos myynti yhden viikonlopuaikana moninkertaistuu. Toimitusaika on se joka joustaa, toimii varmaan kaikkialla näin. Itse tilasin kolmesta paikasta BF-tarjouksia ja kaikissa meni reilusti yli normaalin toimitusajan. Ymmärrän hyvin myös, että tarjoushinnoilla ei teetetä ylitöitä. Ketään ei olla suosimassa, mutta ei aiheeton mollaaminenkaan ilman perusteta aja kenenkään etua. Sitä kutsutaan huuteluksi. Tämä lienee kaikille selvää, mutta helpottaa tilauksen jakamista pikku osiin.
Aivan ja se ei ensimmäisestä viestistä tullut mitenkään selväksi, se oli asia jota kommentoin. Niinhän minä sanoin viestissäni eikös? Tai sitten sanoin, että jos asia itsellä on jotenkin, se ei tarkoita sitä, etä se on niin kaikilla, esim nyt vaikka tilausten myöhästyminen. Sanoin myös, että asioiden yleistäminen on ongelma yleisestikin, eikä vain tietotekniikassa.
Liikaahan sen on, mutta varo, ettei asiointipisteet vaan lopu. Edit: Tilannetaju auttaa paljon, viittaan tällä esim. BF-toimituksiin.
Ainahan se yksikin negatiivinen kokemus on liikaa. Tuskin on olemassakaan firmaa jossa ei olisi negatiivisia asiakaskokemuksia. Asiakas tilaa tavaran ja toimitusajaksi ilmoitetaan vaikka 5 työpäivää. Sitten toimitus myöhästyy liikkeestä riippumattomasta syystä yhden työpäivän, niin se on sitten asiakkaan mielestä vittumainen paska-firma,ei tuolta kannata tilata mitään. Jimms siirtyi saksalaiseen omistukseen 2018,mutta jatkaa täällä entiseen malliin. Suomalainen Jimm’s PC Store -verkkokauppa myyty – ostaja saksalainen Caseking - Teknavi https://www.caseking.de/gehaeuse-und-modding No jokainen hommaa kamansa,sieltä mistä parhaaksi katsoo. Kuitenkin varoo ostamasta mitään mistään vittumaisesta paska-firmasta, mistä tavaran toimitus voi kestää 1-2 työpäivää pidempään annetusta toimitusarviosta.
Kallelta ei kannata tilata mitään koska Kallen kauppa on paska, hinnat on pirun kalliit ja toimituksetkin jatkuvasti myöhässä. Mää en tilaa enää mitään Kallelta koska mun tilaukset oli myöhässä ja Raimolta saa halvemmalla ja nopeammin. Mun kavereista seitsemän kymmenestä on tilannut ilman ongelmia Kallelta ja hinnassakaan ei ole ollut valittamista, mutta koska Kallen kauppa on paska mun mielestä, ei näiden seitsemänkään kannata sieltä tilata. Voit kuitenkin unohtaa kaiken mtiä edellä sanoin, koska oikeasti tarkoitin, että Kallen kaupan lisäksi on myös Raimon kauppa, eikä siinä vielä kaikki, on myös Tepon puoti ja Maijan markkinat.
Jos toimitusajaksi ilmoitetaan 1-4 työpäivää niin jimmsillä menee vähintään kaksi viikkoa. Eikä pelkästään sesonkiaikana vaan joka h***** kerta. Ja ihan heistä itsestään johtuvista syistä, joista ympärivuorokautinen chättäily ei ole pienimpiä. Eikä hintavertailu tunnetusti maan kalleimpaan kauppaan sekään kovin hedelmällistä ole.
Sen verran pakko puolustaa Pekkaa häntä tuntematta, että kyllähän tuossa Jimssistä oli maininta jokaisessa viestissä ennen hänen viestiään eli ei se täysin randomia huutelua ollut. Lisäksi, itselläni (sekä eräällä ystävälläni) viimeiset 2 tilausta on kestänyt todella kauan pelkän paketin lähettäminen, siitä puhumattakaan että RAM-tilauksen paketin avattuani löysin sisältä avatun nallekarkkipussin. Lafka suuremmalla mittakaavalla ei tähän ole liitoksissa, mutta joku fiksu suvityöläinen on päättänyt repäistä pussin nurkan auki kun puuttui koko palanen ja maistella muutaman. Eihän tuossa muuta paheksumisen arvoista ole, muuta kuin että nallekarkit on tuoreeltaan melko rasvaista sakkia, niin olihan koko pahvipaketti sisältä aivan rasvassa. Onneksi RAMit on omassa tiiviissä muovipaketissaan. Tästä reklamoin kuitenkin Jimmsille kuvien kera ja sanoin pahoittelut.