Mitä on VOB ja IFO-tiedostot?Yritän saada katseltua elämäni ensimmäistä DVD elokuvaa PC:lläni

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Salinda, Feb 16, 2003.

1. Salinda

Salinda Guest

Ostin itselleni elämäni ensimmäisen DVD-elokuvan ja olen nyt yrittänyt saada sitä kaikin keinon näkymään myös koneellani.Koneessani on DVD-asema (bulk joten toisto-ohjelmaa ei tullut koneen mukana). Latasin ViPlay softan ja lisäksi ffdshow-"paketin" ja aina vaan tulee herjoja avatessa elokuvatiedostoja.Herjat liittyvät siihen, ettei ole tarpeeksi "suodattimia" asennettu.Katselin DVD elokuvan sisältöä ja se on täynnä IFO ja VOB tiedostoja.Ilmeisesti niitä ei voi suoraan lukea tuolla DVD toisto-ohjelma, vai pitäisikö pystyä? Mitähän seuraavaksi pitäisi tehdä ? Pitääkö ladata uutta softaa vai mitä? Please auttakaa tosiaan todella aloittelijaa DVD asioissa....

2. Adder_78

Adder_78 Guest

http://www.doom9.org

sieltä downloads ja lataa "Fraunhofer video and audio codecs" jonka asennuksen jälkeen esim windows media player osaa toistaa dvd:t

Zzzzzzzz

3. Salinda

Salinda Guest

Kiitos vinkistä ! Tein työtä käskettyä ja Media Playeriin tuli tosiaan mahdollisuus toistaa DVD-levyjä.
    Kävin kuitenkin niin kun yritin toistaa DVD-levyä, että Media Player kyllä "näki" kohtaukset levyllä, mutta ei pystynyt
    toistamaan niitä vaan antoi seur. virheen:

>Windows Media Player ei voi toistaa DVD-videoesitystä juuri nyt
    >Tähän ongelmaan liittyvä vianmääritys auttaa ratkaisemaan ongelman.
    >
    >Virhetunnus = 0xC00D116A, Korjaustunnus = 0x00000000

No katsoin sitten web-ohjeesta mitä tuo virhe tarkoittaa ja kas kas, kys. virheeseen ei löytynyt mitään informaatiota.

Onko vinkkejä mitä seuraavaksi ?

Kone on buutattu noiden koodien asennuksen jälkeen eli siinäkään ei pitäisi vian piiletä.

4. DasViper

DasViper Regular member

Trophy Points:
    26
    DVD-levyssä olevia VOB ja IFO-tiedostoja ei voi katsoa suoraan DVD-levyltä. VOB ja IFO-tiedostoja pystyy katsomaan suoraan vain jos ne rippataan koneelle.
    Muita DVD toisto-ohjelmia saisi täältä:
    http://download.com

5. Adder_78

Adder_78 Guest

dvd-aseman pitäisi lähteä toistamaan sitä dvd:tä suoraan, jolloin se toimisi ok

en muista enään mistä sen sai muutettua päälle...

toinen vaihtoehto on asentaa jokin dvd-toisto ohjelma...

6. Salinda

Salinda Guest

Kerroit, että saisin katsottua DVD elokuvia jos saisin DVD-aseman automaattisesti aloittamaan toiston. Tarkoitatko tällä sitä, että kun DVD-levyn laittaa asemaan niin se automaattisesti käynnistäisi toiston. Eli samalla lailla kun normaali CD-ROM laitetaan CD asemaan ja se aloittaa esim. ohjelma asennuksen automaattisesti?

Olen ladannut jo kaksi eri DVD-toisto-ohjelmaa eli ViPlay ja toisen nimeä en nyt muista mutta kumpaakaan en ole saanut toimimaan ja aina on ollut kiinni noista suodattimista.Mikä noista www.download.com sivuilla olevista toisto-ohjelmista olisi kokeilemisen arvoinen? Mieluummin pienehkö ohjelma sillä olen netissä kiinni ainoastaa modeemilla eli isojen tiedostojen lataus kestää ikuisuuden....
    Kiitos taas etukäteen !

7. Salinda

Salinda Guest

Sen unohdin vielä äsken kysyä, että pitäisikö noilla erillisillä DVD-toisto-ohjelmilla pystyä suoraan lukemaan ja näyttämään noita DVD-elokuvia (eli VOB ja IFO tiedostoja) ilman, että tiedostoja tarvii kopioida kovalevylle tai muokata jotenkin?

Mitä tuo "rippaaminen" tarkoittaa ? Olen törmännyt parissa kohtaa siihen ja minusta tuntuu, että se on aika työlästä hommaa...

8. Adder_78

Adder_78 Guest

Juuh juuri tuota automaattista käynnistymistä tarkoitin... eli kun pistää dvd:n asemaan niin sen pitäis lähtee suoraan pyörimään... jostain asetuksista sen saa päälle en vain muista mistä...

9. Portsu73

Portsu73 Guest

Hommaa powerdvd ohjelma. se toistaa myös vobitkin. Kyllähän leffan pitäisi lähteä suoraan pyörimään ku on laittanut dvdn asemaan.

10. Salinda

Salinda Guest

Taidan kokeilla ladata tuon PowerDVD:n ja katson auttaako se asiaa.
    Testasin myös tuota, että lähteekö DVD-levyn toisto samantien kun levyn laittaa asemaan ja tällä hetkellä ei niin käy. CD-ROM aseman kanssa kyllä niin käy.Täytyypä tästä tutkia tuotakin vaihtoehtoa.
    Saako noita kaupallisia DVD-toisto-ohjelmia jostain "halvalla" vai maksaako kaikissa paikoissa samanverran eli mistä kannattaa hankkia jos meinaa ohjelman ostaa ?
    Mulle kyllä joku vakuutti, että noilla ilmaisillakin pitäisi tulla toimeen mutta toistaiseksi mua ei ainkaan ole lykästänyt niiden kanssa vaan aina on jotain ongelmia. Tosin voihan ne samat ongelmat olla noiden kaupallisten kanssa ja koneessa olla vaan jokin perustavaa laatua oleva "puute", mistä nuo herjat ohjelmissa johtuu.
    Jos kokeilen esim. tuota PowerDVD softaa niin pitäisikö sen asennuksen jälkeen vielä hakea jotain "filttereitä" jostain vai pitäisikö homman toimia pelkän asennuksen jälkeen ja tuon DVD-levyn toisto suoraan asemasta toimia?

11. Salinda

Salinda Guest

Yes. Latasin tuon PowerDVD:n kokeiltavaksi ja sillähän tuo elokuvan katselu sujui kuin tanssi. Eli kiitos vinkistä !
    Tosin kokeiluversio toimii vain jonkin aikaa mutta näkeehän siitä, että minkälainen ohjelma on. Katselin vähän netistä tuon softan hintaa ja ei näyttänyt se päätä huimaavan, sillä ilmeisesti tuon PowerDVD softan saa esim. BullDog:sta 12 EUR:lla. Onkohan tuo varmaan tuo sama softa sillä kun latasin tuon softan kokeiltavaksi niin netissä hinta näytti olevan 50 dollaria.

12. Eza

Eza Regular member

Trophy Points:
    26
    se 12 € hinta voi olla ohjelman vanhemman version hinta.

13. d33

d33 Guest

Vanhempikin ajaa asiansa hyvin.

14. Salinda

Salinda Guest

Joo kyllä minun käytössä vanhempikin versio ajaa asiansa.Pääasia, että toimii vain XP:ssä.
    Kiitos kaikille minua auttaneille !

Share This Page