Tietotekniikka kehittyy ja alalle on tullut ja tulee jatkuvasti jotain uutta (tietojärjestelmiä, ohjelmointitapoja yms.) Itse kouluttauduin aikoinaan atk-alalle ja olen sen jälkeen itse opiskellut mm.seuraavat asiat. css, php, java(kursseilla) Nyt olisi taas mielenkiintoa oppia jotain uutta, ettei tarvitsisi vääntää samaa koodia päivästä toiseen. Mitä tietotekniikan aluetta opiskelisit, minkä alan osaajia kaivataan työmarkkinoilla.Joko itsenäisesti ilman ohjausta tai sitten ohjatun koulutuksen kautta
Itsekkin osaan monia ohjelmointikieliä, mutta en ole mihinkään niin perusteelisesti syventynyt. Ainakin itse huomannut että on puutetta sellaisista jotka on erikoistunut johonkin tiettyyn kieleen tai tietokantaan (tietää tarkemmin toiminnan ja osaa optimoida niitä suorituskykyisemmäksi). Itselläni tarkoitus perehtyä syvemmin Oracle tietokantoihin, mutta ei vielä aikaa ole ollut. Eli osaajia tarvitaan paljon. Tällaisia perus rivikoodareita on aika paljon. Jos seuraava kieltä pitäisi ehdottaa, niin ehkä XML. Tosi kuivaa ainakin minun mielestä, mutta käytetään nykyään aika monessa työtehtävässä ja tulee varmasti vielä yleistymäänkin.