Mitä pitäisi tehdä, kun resussienhallinta ei toimi?

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by mQ_, Mar 23, 2010.

1. mQ_

mQ_ Member

Trophy Points:
    11
    Hei, minä taas.

Tälläkertaa ongelma on monimutkainen. Nimittäin Asus 1005PE-minikannettavassani ei toimi resulssienhallinta, eikä siten ohjauspaneeli, eikä mitään asetuksia voi näin muuttaa.

Takuuta on jäljellä vielä puolitoista vuotta (1½ vuotta) ja olen ostanut koneeni Velj. Keskisen Kyläkaupasta hintaan 349€.
    En vain tiedä, pitäisikö kauppaan ensin soittaa ja sanoa ongelmasta, vai vaan mennä suoraan tiskin takaa kysymään ja näyttämään konetta (ja takuulehtistä) ja kuittia, joka on säilössä. Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta takuista, ja haluaisin saada koneen vanhan koneen tilalle. Pitääkö minun ottaa jokin samanlainen kone mikä minulla on, vai voinko valita eri koneen ASUS-merkkisistä koneista vai saisinko vaihtaa valmistajaa esim. Acer- tai HP Compaq- merkkisiin koneisiin.
    En tiedä sitäkään, että lähetetäänkö kone tällaisessa tilanteessa johonkin huoltoon, ja järjestääkö sen kauppa, josta olen ostanut koneen, vai täytyykö minun itse viedä kone johonkin huoltoon. Olen pahoillani, jos kyselen liikaa, mitä ette välttämättä tiedä.

Mutta toivon vastausta joltakin, joka on kenties "palauttanut koneen" kauppaan ja saanut tilalle koneen. Kiitosta!

Last edited: Mar 23, 2010
  2. Bluejack

Bluejack Regular member

Trophy Points:
    26
    Haisee kyllä sille jotta pöpö asuu koneessa.

3. mQ_

mQ_ Member

Trophy Points:
    11
    No ainakin olen moneen kertaan virustentorjunta-ohjelmilla "skannannu" full-asetuksilla, kestäny jtn. noin 2,5 tuntia eikä ole ainakaan viruksia pitäisi olla koneessa, koska kaikki muut ohjelmat toimivat, sanoo vain että "explorer.exe. Liittymää ei tueta." On vain vähän ongelmia, jos koneelta ei voi tehdä muutoksia ohjelmiin tai muihin tiedostoihin. Tällainen pitäisi olla korvattavissa takuun muodossa. Ainakin minun mielestä. Mitään sellaista tiedostoa en ole netistä ladannut, jossa voisi piileä ns. "pöpö". Minun mielestä voisi olla vaikka kaikkien Windows 7, ja etenkin "Starter"-versioiden ongelma. Mutta mistäs sen tietää.

4. Bluejack

Bluejack Regular member

Trophy Points:
    26
    Kannattaisi lähteä siitä jotta asennat käyttiksen kokonaan uudelleen. saat ainakin varmuuden onko vika raudassa vai käyttiksessä

Last edited: Mar 23, 2010
  5. jUDESii

jUDESii Regular member

Trophy Points:
    26
    Itsellä täysin sama ongelma, onko löytynyt ratkaisua? Tai onko jollain antaa neuvoja? Käyttis 64bit Windows 7 Ultimate

Share This Page