Mitä tarkoittaa datan todennus?

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by Juunas, Apr 1, 2007.

1. Juunas

Juunas Regular member

Trophy Points:
    26
    Eli kun polttaa jonkun dvdn vaikka Nerolla niin mitä tuo Datan todennus tarkoittaa minkä se tekee siinä polton jälkeen?
    Kannattaako sitä tehdä ja mitä se tarkoittaa?

2. karhi

karhi Regular member

Trophy Points:
    46
    Se tarkistaa että kaikki mitä on tarkoitus polttaa on mennyt levylle oikein ja ilmoittaa jos on tullut poltossa virheitä. Itse en ko. ominaisuutta käytä, koska se hidastaa levyn valmistumista.

3. Juunas

Juunas Regular member

Trophy Points:
    26
    Aijaa okei no mutta kannattaako sitä sitten käyttää?

4. karhi

karhi Regular member

Trophy Points:
    46
    Riippuu ihan itsestäsi haluatko tietää polton onnistuneen heti poltettuasi vai otatko riskin ja toteat onnistumisen levyä käyttäessäsi. Nyky asemat ja ohjelmat ovat kyllä melko varmoja toimimaan, itsellä ei ole poltto mennyt pieleen muuten kuin oman mokan takia ja senkin olen kyllä huomannut heti poltettuani lentokiekon.

5. Juunas

Juunas Regular member

Trophy Points:
    26
    Okei asia selvä ja kiitos :)

6. Timontti

Timontti Regular member

Trophy Points:
    28
    Suosittelen kyllä datan todennusta. Minulle on käynyt monta kertaa niin, että datan todennus on pysähtynyt esille tulleiden virheiden vuoksi. Silloin olen polttanut saman datan uudelleen toisenmerkkiselle levylle, jonka jälkeen todennus on yleensä mennyt virheittä läpi. Sillä tavalla on selvinnyt, minkä merkkiset levyt toimivat luotettavasti CD/DVD-asemassani ja mitkä eivät.

7. Juunas

Juunas Regular member

Trophy Points:
    26
    Aijaa no kai se sitten on ihan hyödyllinen ja sitä vois varmaan käyttääkkin...Niin onhan niillä eroja niillä levy merkeillä jonku verran.

8. June74

June74 Regular member

Trophy Points:
    26
    itse pidän päällä datan todennusta , ei ole niin kiire ettei kerkeäisi odottaa muutamaa minuuttia lisää.

9. joouni

joouni Regular member

Trophy Points:
    26
    Eipä tule tuota toimintoa käytettyä, mutta cd/dvd speedin siirtonopeustesti tulee kyllä tehtyä melkein joka levylle.

10. Juunas

Juunas Regular member

Trophy Points:
    26
    No joo kai tuo on ihan sitten kätevä tuo datan todennus vaikka jos totta puhutaan niin harvoin han niitä polttovirheitä kumminkin tulee.Itse en ole huomannut tulevan polttovirheitä kuin muutamia ja itse olen ollut syypää siihenkin yleensä esim.tekemällä koneella samaan aikaan jotain vaikka on niitä levyjä tullut poltettuakkin lähes muutama sata.

Niin ja mikäs tuo cd/dvd speedin siirtonopeustesti sitten on? Itse en ole sitäkään käyttänyt ikinä enkä taida tietää edes miten se tehdään.

11. joouni

joouni Regular member

Trophy Points:
    26
    Siirtonopeustesti on tälläinen:

Jos noissa lukukäyrissä on isompia pudotuksia, niin silloin poltto ei ole hyvä.

Share This Page