Mitä tarkoittaa siltaava modeemi?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Grandi06, Apr 25, 2007.

  1. Grandi06

    Grandi06 Member

    Joined:
    Jun 12, 2006
    Messages:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Minulla on tämmöinen A-Link RR24 modeemi, jossa on NAT. En saa tästä modeemista portteja auki Utorrentille ja olen lukenut täältä että monilla on samanlaisia ongelmia ollut tämän ko. modeemin kanssa. Vika on ilmeisemmin ohjelmassa. Niin kysyisin että mitä tarkoittaa laittaa modeemi siltaavaksi ja onko siitä jotain muuta haittaa kuin se että ei ole NAT:tia? Ja toimisiko tämän jälkeen utorrent ja kaikki muut ohjelmat normaalisti. Vaikuttaako mitään se että minulla on kiinteä ip?
     
  2. Betrayed

    Betrayed Moderator Staff Member

    Joined:
    Oct 12, 2004
    Messages:
    1,585
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    68
    Siltaavaksi vaihtaminen tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että modeemissasi ei ole enää DHCP- ja NAT-ominaisuudet käytössä. Verkkokorttisi saa IP:n suoraan operaattoriltasi. Mikäli laitat NAT:in pois niin myöskään lähiverkkoa ei ole enää olemassa.

    Tuo NAT:in pois laittaminen säästää kaikilta portinohjausongelmilta ja koneesi on suorassa yhteydessä nettiin.

    Todennäköisesti saat vain yhden kiinteän IP:n operaattoriltasi. Yhteen verkon koneeseen siis pitää laittaa tuo nykyisin modeemillesi määritetty IP. Ja muut koneet pitää laittaa hakemaan IP DHCP:n kautta.
     
  3. Tomeey

    Tomeey Member

    Joined:
    Apr 27, 2007
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Nyt tyhmä kysymys! Itselläni on modeemi, joka Saunalahden tietojen mukaan on siltaava, (bridged) ja itse modeemin asetuksien mukaan myös NAT ja palomuuri ovat päällä! Mitä olen ymmärtänyt väärin?
     

Share This Page