Tallentavan digiboxin:n myynti-ilmoituksessa sanotaan näin: "Voit katsoa eri kanavaa mitä tallennat (saman kanavanipun sisällä)" Mitä tuo "saman kanavanipun sisällä" tarkoittaa?
http://www.digitv.fi/sivu.asp?path=1;2999 Esim. Kanavanippu A: YLE TV1, YLE TV2, FST, YLE24, YLE Teema, radiokanavat Ylen Klassinen,YLE Radio Peili, YLEQ, YLE FSR+, YLE Mondo ja YLE Radio Extrem Jos tallenat TVI.tä voit samaan aikaa katsoa vaikka YLE Teemaa.
kanava nippu on palvelun tarjoojan ohjelma sisältö kun suomessa Kaapeli \ Digi boxista näkyy myös ulkomaan kanavia ainakin mun kaapeliverkossa oleva digi boxi löysi 211 eri kanavaa joista vain 24 kanavaa on suomesta esim yle 1,yle 2, mtv 3 , nelonen , subtv ovat muistaakseni samssa nipussa sitten muute samallaila nipuissa tota en kyllä ymmärrä miks noi siinä lukee kyllä ainakin mun digi boxista voi katsoa mitä kanavaa huvittaa ja nauhoittaa mitä haluan samaan aikaan olen nauhoittanut ulkomaista kanavaa cartoon networkiltä X-men evoluution samalla kuin katoin suomen subtv jotka ovat ihan eri kanava nippu esim X-men evoluution tulee tiistaisin samaan aikaan kun X-file eli X-men 22:00->24:00 cartoon network ja X-file 22:00->23:00 Subtv mulla ainakin toimii mutta noi kauppiaiden puheet ja mainokset on yleensä ihan hanurista ainakin mitä mun posti luukusta tulee sisään gigantilla
Tuo "Voit katsoa eri kanavaa mitä tallennat (saman kanavanipun sisällä)" on vain joissakin halvemmissa (esim. MEDION MDC2220) digiboxeissa...?!?!
Eikä ole. Ainoastaan YLE:llä on oma nippunsa (A-nippu), B- ja C-nipuissa toimivat toimiluvan varaiset kaupalliset toimijat.[/quote] Eikä ole. Kuten sanottu, YLE:llä on oma nippunsa, MTV3, Nelonen, SubTV, MTV3+, ja Nelonen Plus ovat B-nipussa ja C-nipusta löytyy mm. Canal+ -kanavat, Urheilukanava ja The Voice. ??? Yhden virittimen bokseilla ei tietenkään voi katsoa muuta kuin samalla taajudella (=samassa nipussa) lähetettävää kanavaa. Kahden virittimen bokseilla voi yhtäaikaa tallentaa mitä tahansa kahta kanavaa ja katsoa kolmatta, joka on samassa nipussa jomman kumman tallennettavan kanavan kanssa. Ehkäpä "sun digi boksissa" on kaksi viritintä, kaikkien digibokseissa ei ole. Tai sitten et vain ymmärrä niitä, tai ehkäpä ne on kirjoitettu samanlaisella äidinkielellä kuin itse kirjoitat.
suomessa Yli tusina maksutonta kanavaa DigiTV:n kanavatarjonta on erittäin kattava. Maksuttomia kanavia on yli tusina, ja niiden lisäksi voit halutessasi hankkia maksullisia tv-palveluita. Kanavatarjonta on hieman erilainen eri puolilla Suomea. Kanavanippu A: YLE TV1, YLE TV2, FST, YLE24, YLE Teema, radiokanavat Ylen Klassinen,YLE Radio Peili, YLEQ, YLE FSR+, YLE Mondo ja YLE Radio Extrem Kanavanippu B: MTV3, MTV3+ (osittain maksullinen), Subtv, Nelonen, Nelonen Plus Kanavanippu C: CANAL+ Finland, CANAL+FILM1, CANAL+FILM2, CANAL+Sport, Disney Channel, Urheilukanava, The Voice, Digiviihde, http://www.digitv.fi/sivu.asp?path=1;2999 no otin ton sitten oikeilta sivuilta [bold]vaikka tää mun lausahdus ei ollut fakta tietoa[/bold] -> esim yle 1,yle 2, mtv 3 , nelonen , subtv ovat muistaakseni <- jos sieltä ei ohjelmia tule niin miks sitä sitten kutsutaan hä niin kerro viisampa minä ainakin katson mtv 3 ohjelma tarjontaa eli tv ohjelmaa eli sä väität että Gigantin kodin kone myyjän sana on aina oikeassa ja ÄÖ ei liiti mitenkään mun kirjoitus taitoon hyvä sulle että olet
Kanavanippu eli Multipleksi eli MUX on digitaalisen lähetysjärjestelmän signaali, jolla ohjelmakanavat lähetetään katsojalle yhtenä nippuna. Tällainen nippu sisältää useita ohjelmia ja palveluja, kaiken niihin liittyvän kuva- ja äänimateriaalin sekä oheispalvelujen datan.
Suurimmat siitokset selventävistä vastauksista ite en ole digi boxien expertti tietäjä vaikka muuten koti teatterista tiedän aika paljon pc:eestä jonkin verran digi boxi hakusessa mutta osaan kyllä käyttää hyvin niitä en ole vielä bitti nörtti tuskin tulen olemaan mulle riitää että osaan käyttää kaikki laitteita jota omistan