mitä teen?

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by asta, Oct 21, 2002.

1. asta

asta Guest

olen laittanut tietokoneen ruudun näkymään tv:seen..(kiitos teidän ohjeiden)mutta kun yritän katsoa dvd:tä niin kuva ei näy ollenkaan tv:ssä..jos katson jotain ladattua niin se kyllä näkyy tv:ssä muttei koko ruudun kokoisena..missä vika?vastatkaa pliis..

2. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    Kerro hieman lisää, mikä käyttis, mikä näytönohjain, mitä katseluohjelmaa käytät jne.

Onko käytössä purkukortti vai näytönohjain jossa TV-OUT...???

3. asta

asta Guest

mä en siis oikeestikaan tiedä näistä jutuista mitään,
    mut jos nää auttaa jotain :win 98,CM 766 matrox millenium G400 dual head 32MT AGP(en edes tiedä mikä toi AGP on)..mulla on varmaan näytönohjain jossa on tv-out..en oo aivan varma.Ladattuja tiedostoja katon windows media playerillä..kai.dvd:eitä katson matroxilla.

4. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    Matrox G400 on kyllä ihan laadukas, syy ei pitäisi olla siinä. Nyt kannattaa tutustua kortin mukana tulleeseen käyttöoppaaseen, siitä kyllä löytyy ohjeet kuinka piuhat ja asetukset tulee olla, tyyliin TV kytketään Kortin connector2 liittimeen jne. Kortin mukana on tullut myös tarvittavat ohjelmat DVD elokuvien katselua varten(uskoisin). Asetukset tulee käydä läpi, niihin pääsee usealla tavalla käsiksi esim. näin---käynnistä--->asetukset-->ohjauspaneeli-->näyttö-->asetukset-->lisäasetukset ja sieltä pitäis alkaa löytyä Matrox "juttuja",

Jos sulla ei jostain syystä ole käyttöohjetta löydät "Lontoon" kielisen täältä: http://www.matrox.com/mga/products/tech_info/mill_g400.cfm

lisäys: Mielestäni tuo Matrox G400 on jo niitä kortteja jotka oikeasti osaavat purkaa DVDn TVn näytölle.

Korjatkaa jos olen väärässä!(muistelen että G200 oli vielä tyyliin -- purkaa PCn näytölle mut ei telkkuun)

Last edited: Oct 22, 2002
  5. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    Matrox Marvel G200TV on koneessa -- sama kuin G200 Millennium siis, kaappaushärpäkkeillä vain lisättynä, ja DVD-toisto toimii TV:hen varsin nätisti, mutta dualheadia ei ole, eli TV-out puskee kaiken ulos mitä monitorissakin näkyy, oli se sitten DVD tai jotain muuta.

6. asta

asta Guest

en löytänyt mitään ohjeitava varsinkaan suomenkielisiä..kävin katsomassa ne englannin kieliset mutt eipä niistä sen ihmeemmin tolkkua saa..kävin näytön asetuksissa kattomassa mitä sieltä löytyy..löytyhän sieltä vaikka mitä mutta enhän mä uskolla mitään tehdä kun en tiedä mitä pitäis tehdä..auttakaa..!
    mitä tarkotat tuolla tekstilläsi dRD?

7. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    Omassa kortissani TV-out -asetukset löytyvät Control Panel>Display -alta, sieltä se välilehti, josta löytyy resoluutiot, jne. Sieltä Advanced-hanikka ja sieltä löytyy kaikenlaista viritystä. Sen tarkemmin on paha sanoa, kun korttisi on eri kuin omani ja sinulla on todnäk suomalainen Windows käytössä.

Kokeilemalla se sieltä löytyy.

8. asta

asta Guest

Kokeilin niitä viritys juttuja,niin nyt
    ei näy telkkarissa enää mitään.
    Miten saan ne takaisin?En enää muista.
    Mulla on windows 98,eikä siinä ole semmoista välilehteä kuin "twinview",vaikka jonkun ketjun viestissä neuvottiin menemään siihen.
    Eli mistä mä saan ne takas?
    Siinä neuvottiin tekemään näin:
    ohjauspaneeli->näyttö->asetukset->lisäasetukset->valitse välilehti twinview->klikkaa havaitse näytöt->laiteasetukset->sieltä valitse näyttölaite.

Twinview ja sen jälkeen tulevat jutut puuttuu,mistä löydän?

no nyt sain ne takas mut miten mä nyt saan ne dvd:eet näkymään tv:ssä??auttakaa....mulla ei näy tv:ssä kun taustakuva näytöltä...??onko jotain miten saisin näkymään koko näytön tv:ssä??help..

Last edited by a moderator: Oct 23, 2002

Share This Page