Osaisiko Afterdawnilaiset auttaa, kun pitäisi loppytyötä alkaa hiljalleen tekemään eikä millään keksi mitä tekisi? Kyseessä olisi Elektroniikka / tietoliikenneasentajan lopputyö. Mitä itse olette tehneet ammattikoulun lopputöiksenne?
Voit tehdä vaikka vahvistimen, auton varashälyttimen, kotiin murtohälyttimen tai jonkun ledi vilkutin hässäkän, ei kuitenkaan varmaan mitään ritariässä-valoja kannata tehdä , mutta joku logo vaikka, jossa voi sitten vaihtaa erilaisia vilkutus kuvioita.
Omana kouluaikanani kouluun tilattiin harjoitustöitä varten sellainen harrastajatason murtohälytin/kulunvalvonta/ohjausjärjestelmä, niin itse kytkin sen kuntoon ja tein kattavan dokumentaation. Mutta nyt jos sua joku laite kiinnostaa tai tekisi mieli jotain laitetta, niin olisi hyvä mahis tehdä. Kouluun varmaan tulee jonkinlaisia elektroniikkalehtiä, niin niissä (varsinkin englanninkielisissä) on usein erilaisia laiteprojekteja. Muista että ei sen tarvitse olla mikään suuri tai monimutkainen (ei nyt ihan mikään Ritari Ässä -valo sentään), kunhan siinä on vähän haastetta, teet sen huolella ja hyvä dokumentaatio päälle, niin hyvä tulee. EDIT: kuis sattukin, että annettiin Bazien kanssa sama esimerkki, mitä nyt välttämättä ei kannata tehdä...
Kiitos vinkeistä! Opinnäytetyössähän pitäisi näyttää omaa osaamista, eli ei mitään rakenussarjoja varmaan kannata paljoa väsäillä... Minulla vaan on aika huonosti mennyt nuo elektroniikka hommat nuppiin, joten jotain tietokonehommia melkein pitäisi tehdä, mutta missä sitä omia taitoja sitten voisi soveltaa? Jos ei muuta niin sitten minä teen sen helpon rakennussarjan, pääsehän sitä silläki amiksen läpi, mutta se ei ole ihan ykkösvaihtoehto..
@Dwnldz_5 Tee teoriapainotteinen tutkielma Virtualsoinnista. Eri ohjelmista, menetelmistä, eduista, haitoista ja kenelle homma sopii. Aihepiiristä löytyy ohjelmia ja tietoa netin täydeltä ja jos nettisivujasi on uskominen niin aikaa ja näpertelyhaluja sulla siihen on.