Hei, Yritän asentaa mp3 soittimen omaa ohjelmistoa PC:lle. (Creative Zen V plus) Asennus käytää Install Shield -nimistä ohjelmistoa. Saan virheilmoituksen Error number 0x80040706 Object reference not set. Tähän löytyy netistä ohje. Pitäisi asentaa uudempi versio Install Shieldistä, mutta se ei onnistu, koska kaatuu samaa edellä mainittuun virheeseen ? Mitä vielä voisi yrittää ? Terveisin Maija
Mistä olet yrittänyt sitä ladata? Oikea paikka on Microsoftin sivuilta. Poista ensin entinen ja asenna vasta sitten uusi. Kerro jos onnistuu noin. Jos ei onnistu on muitakin mahdollisuuksia. Poisto tehdään Ohjauspaneeli - Lisää ja poista ohjelmia - Windows Installer
Hei, Olen yrittänyt ladata tätä Install Shieldiä niiden omalta sivulta. http://consumer.installshield.com/ Siis pitäisikö minun nyt poistaa ja asentaa uudestaan Windows Installer ? Senkin kanssa on minulla ollut vaikeuksia, mutta en ole uskaltanut sitä poistaa, koska ajattelin etten saa sitä enää takaisin ollenkaan. Mutta yritän sitä sitten seuraavaksi. Kiitos, palaan asiaan.
Hei taas, Poistin vanhan Windows Installerin ja latasin uuden tilalle plus siihen vielä yhden päivityksen päälle. Se auttoikin muutamaan muuhun asennusongelmaani (esim. Messengerin asennus tökki tätä ennen). Joten kiitos vihjeestä. Mutta alkuperäinen ongelmani on edelleen voimassa eli Install Shield valittaa, kun yritän asentaa tai päivitää itse Install Shieldiä (tuo aensimmäisessä postissani mainittu virhe). Mitä voisi seuraavaksi yrittää ?
Kokeile tätä: Poista ensiksi c:\Porgram Files\Common Files\InstallShield\engine Asenna sitten IkernelUpdate.exe Jos engine ei poistu normaalitilassa, niin muuta kone vikasietotilaan ja poista, silloin lähtee. Tarvittaessa asenna lopuksi InstallShield uudelleen.
Hei, IkernelUpdate.exe ilmoitti, että An istallation support file could not be installed. Liittymää ei tueta. Mitäs nyt ?
Yritin etsiä ohjetta, miten Install Shield engine pitäisi asentaa uudelleen, mutta löysin vain kohdan, jossa sanotaan, että sitä ei pitäisi tarvita asentaa XP:hen Note: Windows XP already contains Windows Installer version 2.0. Thus, you should not have to install the Windows Installer Service (MSI engine) on Windows XP. Ja sen jälkeen oli ohjeita vain muille käyttöjärjestelmille, mutta ei XP:lle. Onkos tää yleistäkin, että kone menee asennuskelvottomaksi ? Saako jo kaiken toivon heittää ja tulla siis toimeen niillä ohjelmilla, mitä sulla sattuu jo oleen ??!!
Ne ovat eri asioita. Windows Installerin uusin versionumero on esim. Vistan kohdalla 4.0 kun InstallShieldin on jo 12.0 Korjasimme jo sulla olevan Windows Installerin ja siinäkin taisi vikaa olla. Olet poistanut sen ja ladannut uudelleen, joten se on OK. Sen sijaan et ole ilmeisesti poistanut InstallShieldiä (et uskaltanut). Poista se, imuroi uusi ja asenna. Ennen poistamista voit katsoa Etsi toiminnolla missä sen teidostot sijaisevat. Tämä sen takia, että se pitää poistaa sitten manuaalisesti, jos ei muuten lähde. Uuden voi myös asentaa Vikasietotilassa, mikä voi estää virhemahdollisuuksia. LISÄYS: Kyllä koneita koko ajan hajoaa sekä softan että raudan vikoihihn, mutta ongelmasi on kyllä ratkaistavissa. Kuten kaikisssa muissakin ohjelmissa myös näissä asennussoftissa voi olla vikoja, mutta ei ylipääsemättömiä, vaikka siltä joskus voi tuntua.
Kiitos vastauksesta ja rohkaisusta, Neptun Install Shieldiä ei ole siellä käytettävien ohjelmien luettelossa, jossa voi valita poista sovellus. Olen jo kerran poistanut engine-hakemiston. Pitäisikö poistaa koko Install Shield -hakemisto ? Ja mistä löydän oikean Install Shieldin ja sen version, joka minulle sopii ? Olen seikkaillut tuolla customer service sivulla, jonka linkin annoin aikaisemmin, mutta en enää löydä sieltä mitään uutta ladattavaa.
Tutkittuani taas kerran tätä asennussofta-asiaa olen tullut siihen tulokseen, että IntallShiel on osa niistä latausohjelmista, joita eri softan tuottajat käyttävät. Eli Windows käyttää sitä ja muutama muu softan tuottaja. Se ei olekaan niin erillinen ohjelma, että sen voisi tai kannataisi tavallisen tietokonen käyttäjän ladata. Jos tuo pitää paikkansa, niin silloin käyttämäsi mp3 soittimen latausohjelma käyttää tuota InstallShieldiä tai sitä Windowsin yhteydessä olevana. Eli kumpikahan lienee kysesssä? Nyt kun uusimme WindowsInstallerin, niin mikä on se mp3 latausohjelma? Voiko sen korjata, korvata muulla tms? En tunne kovin hyvin noita mp3 kysymyksiä kun itse käytän muunlaisia soittimia. LISÄYS: Jos tämä ei satu mp3 asiantuntijoiden silmiin, niin voit heittää kysymyksen täällä aD:ssä tuolle erityiselle osastolle. Voit kertoa siitä tässä, jolloin ei käsitellä asiaa sääntöjen vastaisesti samaan aikaan kahdessa paikassa.