Miten aloittaa kun haluan w7 ja minulla on wXP?

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by jihad89, Jan 24, 2011.

1. jihad89

jihad89 Member

Trophy Points:
    16
    Nonnee eli mulla on aina ollu toi windows Xp ja ajattelin että ny voisin kokeilla tuota windows7 mutta mitenkä lähden liikkeelle mitenkä poistan tuon windowsXP vai voiko tuon 7 vain asentaa päälle? Miten tämä homma niinkuin toimii ja jos pitää poistaa tuo windowsXP niin mitenkä poistan sen? Olen asennellut XP uudestaan tiedän miten se homma toimii mutta miten tässä nyt pitäis toimia?

2. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Ensin kannattaa varmistaa, että koneen ominaisuudet riittävät Windows 7:n toimintaan. Itselläni esimerkiksi on Windows XP läppärissä, jonka ominaisuudet eivät riitä Windows 7:lle. Jos tilanne olisi toinen, eli kapasiteettia Win 7:lle riittäisi, valitsisin varmaan Windowsin päivitysversion, jolla vanhan XP:n saisi päivitettyä Seiskaksi.

Tarkempia ohjeita saat alla olevilta Microsoftin sivuilta, joilta myös selviää vaihtoehto säilyttää entiset tiedostot ja ohjelmat Windows 7: asennuksen yhteydessä:
    http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows7/upgrading-to-windows-7-frequently-asked-questions
    http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows7/Installing-and-reinstalling-Windows-7

3. Zarok

Zarok Guest

Jos omistaa kiekon. Tökkäsee sen DVD-levyasemaan ja boottaa koneen ja katsoo BIOS:sta, että se tarkistaa ensimmäisenä DVD-aseman. Ja sitten vaan meen asetukseen ja painanat vaan seuraava, seuraava, seuraava... kuten ylensä asennuksissa.

4. jihad89

jihad89 Member

Trophy Points:
    16
    Joo kyl riittää hommasin vasta vähä aika si tän koneen ja asensin windowsXP kun oli omasta takaa

5. jihad89

jihad89 Member

Trophy Points:
    16
    Mitäs tota ko mulla on suomi xp ja yritin päivittää w7 ja toi windows7 on englannin kielinen :D ja ny se vinettoo ettei voi päivittää tohon mun wXP kun se on suomalainen. Auttaako tässä mikään vai onko asennettava kokonaan toi w7 ja kadotettava kaikki roina mitä koneella on ? Paitsi ny jos jaksan varmuuskopioida

6. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
  7. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Näinhän se tietysti on. Vanhassa päässä on se ongelma, että vaikka tieto olisi vielä tallessa, hakuajat ovat tulleet niin pitkäksi, että ehtii kirjoittamaan vastauksen, ennen kuin kaikki yksityiskohdat ovat palanneet mieleen.

Share This Page