Kovo on Seagaten 200GT (ST3200822AS). Emolevy on A7N8X-E deluxe. Xp sanoo vaan, että ei ole mitään mihin asentaa. Mistä mahtais löytyy kyseisen kovon ohjainlevyke, lähtis varmaa sillä toimimaan?
Sama juttu. Biosissa primary master on dvd asema ei oo muuta. Tässä koneessa joka toimii p masterina ide-1 (vai 0) ja slavena dvd asema. EDIT: Nyt luulen tietäväni miten toi tehään. Otin emon mukana tulleelta cd:ltä S-ATA kansiosta jotain ajuripaskaa levykkeelle ja nyt kun testaan asentaa uudestaan niin työnnän ton sisään siinä vaihees ku kysytään haluuko asentaa jonkun ajurin. Mutta mikä näistä on oikea: tämmöset kansiot emon cd:ltä löytyy: D:\IDE\Promise\S-ATA\PDC20375 D:\IDE\Promise\S-ATA\PDC20376 D:\IDE\Promise\S-ATA\PDC20378 D:\IDE\Promise\S-ATA\PDC20579 Mikä noista on oikee? Vai oonko ihan hakoteillä. EDIT: Ja tuolta vikasta löytyy vielä ULTRA ja RAID kansiot. EDIT2: Laiton noi kaikki levuykkeelle ja testasin kaikkia xp ajureita mutta ei toiminut.
http://usa.asus.com/support/downloa...d=23&m_id=5&f_name=silicon_v10033.zip~zaqwedc tuolla pitäisi toimia. http://usa.asus.com/support/downloa...id=23&m_id=5&f_name=Silicon_v1050.zip~zaqwedc tuossa astetta tuoreempi mutta paljon kookkaampi ajuri.
Alempi noista on asennettu, mutta kun rupeaa asentamaan windowsia ja se pyytää painamaan F6 jos haluaa asentaa scsi-ohjaimen ja sen jälkeen pitäis olla disketti jossa on kovon ohjain ja painaa M niin se asentaa sen. Saakohan kyseisen ohjaimen jostain?
Ööh mistäköhän saisin tietää mikä kovo mulla on kun koneen papereissa ei sanota. Varmaan pitää kysyy liikkeestä.
Se on korpulle tungettava ajuri pitäisi löytyä noista molemmista paketeista. Diskettes/disk1 hakemisto ekalle disketille ja Diskettes/disk2 toiselle mahdollisesti jos tarvii.
jep jee,tää on niin tätä taas kerran,juuri kun ruvetaan pikkuhiljaa pääsemään eroon korppuasemista niin kiintolevyjen sata ohjaimien asennus vaatii korppuaseman asennusvaiheessa,emolevyn mukana tulevassa rompussa on tiedosto "makedisk.exe" jota käyttämällä kopioit tyhjään korppuun sata ajuritiedostot,asennuksen yhteydessä painat sitä "f6":sta ja työnnät korpun koneeseen josta se alkaa louskuttamaan ajuria wintoosalle.
Emon malli on MSI 865PE Neo2-P. Kovo on Maxtorin 200gb. Koska kokeilin suurinpiirtein kaikkia S-ATA kansiostta löytyviä xp ajureita niin pitää varmaan lähteä metsästämään niitä MSI:n sivuilta.
Jukuu: kopioit vaan emon cd:ltä drivers -> sata kansiosta löytyvän disk 1 kansion ja mahdollisesti disk2 kansion sisällön disketille/disketeille (niinkuin Agent_007 neuvoi) ja sen jälkeen painat asennuksessa just F& ja sitte M, kun disketti on asemassa. Sitte sen pitäis siirtää ajurit koneelle ja xp:n lähteä asentumaan. Agent_007 ajurit pitäis olla toimivia, joten jos ei löydy cd:ltä ota ne!!
Mun mielestä riittää että kopioit kaikki muut paitis GUI ja LINUX kansiot levykkeelle, kokoa noin 271kt, siinä pitäs olla tarvittavat ajurit asennus vaiheessa.
Auttaakaas veilä mua en oo saanu toiminaan. Oon kokeillu vaikka mitä ajureita cd:ltä ja MSI:in sivuiltakin oon perit hakenu mut ei toimi.
onko muka totta että tuo homma ei onnistu ilman DISKETTIÄ??? tästähän joutuu itellekin hommaan vielä diskettiaseman kun on tulossa 200GB sata kovo..
Kkuula en näköjään tarttenu diskettiä. Just äsken sain ongelman ratkastua ku säädin biosista yhden asetuksen päälle,