Elikkä miten saan jonkin portin auki esim.411? vissiin tuolta ADSL purkin asetuksista? Mulla ois tämmönen tuolla selaimella olevissa asetuksissa.. Virtual Server Configuration ID Public Port Private Port Port Type Host IP Address Eli siellä pitäis nuo laittaa... onkohan tuo se oikea paikka? (TW-EA200)
Anna sen id:n olla (siihen tulee juokseva numerointi). Public port 411 (tämä on adsl purkista ulos näkyvä portti). Private port 411 (tämä portti on se jossa serveri ohjelmasi odottaa yhteyttä). Port type TCP (riippuu, yleensä TCP). Host ip address oman koneesi ip. Itselläni on NAT eli purkki saa palveluntarjoajalta ip osoitteen ja oman koneeni osoite on sisäverkossa 192.168.0.1 (eli minulla tämä ip tulee tuohon host ip address kohtaan). Jos ei ole selvillä niin ainakin win2kssa näkee ipconfigilla.
joo... Pääsen nyt kaikista porteista ku tuli ADSL purkki huollosta... ku yritin päivittää Biosia niin tuli keskenkaiken sähkökatkos ja olivat päivittäneet Biosin... Lapuissa kyllä luki kun olivat päivittäneet Biosin, että "ei palomuuriominaisuutta" taitaa johtua tuosta... ehkä... en tiiä? on mulla kyllä tuo F-Securen (softa) Palomuuri päällä...
siis tarkottaako toi host ip adress sitä ip:tä mikä näkyy muille ihmisille vai sitä, mikä se on lähiverkossa olevien koneiden kesken? Mulla on NAT. A-Linkin ADSL Ethernet Router RoadRunner 44B.A-link