Elikkä tässä olisi tarkoitus saada avi-ja mpg-tiedostoja poltettua CD-R/RW-levylle, muttei ole hajuakaan miten pitäisi toimia. Nerossa saa valittua Video-CD ja SuperVideo-CD:n polttotavaksi, mutta pitääkö tiedosto olla myös samassa muodossa? Minulla on koneessa aika paljon filmejä mutta ei hajuakaan pitääkö esim. DivX-avi-tiedosto polttaa levylle eri tavalla kuin mpg, tai muuttaa ennen polttoa toiseen formaattiin. Mistä DivX-leffat tunnistaa muista avi-tiedostoista, jotka ovat mitä??? Entä mpg, ovatko ne Video-CD:itä?? Tähän asti olen käyttänyt leffoja koneelta katsoessani Windows Media Player 9:ä, joka näyttää suurimman osan leffoista kunnolla, mutta osaan avi-filuja tulee videokuvan päälle seuraavanlaista tekstiä: Current Frame: ja kasvava numerosarja CPU load: muuttuva %-luku Input size: 352x288 Output size: 352x288 Näitä tietoja en ole saanut näkymättömiin, missä lienee vika? Vielä sellainen että voiko levylle poltettavaan leffaan saada poltettua myös suomenkieliset tekstit, ja miten tämä tapahtuu?
Nerossa saa valittua Video-CD ja SuperVideo-CD:n polttotavaksi, mutta pitääkö tiedosto olla myös samassa muodossa? Jos koneellasi on mpg-tiedostoja niin oikea tapa niiden polttamiseksi on authotrointi eli poltetaan levylle image. Imagen teko onnistuu esim. VCDImager:illa. Mistä DivX-leffat tunnistaa muista avi-tiedostoista, jotka ovat mitä??? Entä mpg, ovatko ne Video-CD:itä?? Tarkasta tiedostot GSpot:illa, niin näet video ja audio kodekit. Mpeg 1 > VCD, Mpeg 2 > SVCD, AVI Mpeg 4 > DivX, näin yleisesti ottaen.
*.mpg tiedostot poltat nerolla: valitset joko Vcd / Svcd -> klikkaa New -> raahaa *.mpg file vasempaan ruutuun, jolloin nero käy tiedostoa läpi -> valitse File ja Write cd. Valitse "Disc At Once" ja nopeus 4x -> klikkaa Write *.avi/DivX voit polttaa vaikka Data cd:nä 80min levylle 800 Mt, 90min kiekolle 900 Mt jne.
"DivX-avi-tiedosto polttaa levylle eri tavalla kuin mpg" = pitää jos haluat sen toimivan DVD soittimessa. jos haluat VCD: http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/divx_vobsub_vcdksi.cfm "pitääkö tiedosto olla myös samassa muodossa?" = ei välttämättä Nero pakkaa itse, mutta ÄLÄ käytä Neroa pakkaamiseen, laatu on huono! Neron sijaan esim: TMPGenc
Jos mpgit polttaa datana cdlle, ni kaikki dvd-soittimet ei sitä näytä. Jos kattoo pelkästään tietokoneella ni ok.