miten divx + ac3 + subs?

Discussion in 'VCD ja SVCD -formaatit' started by Imp, May 29, 2002.

1. Imp

Imp Member

Trophy Points:
    11
    Nyt oon hakannut niin pitkään päätä seinään näiden ohjelmien kanssa et on aika kysyä viisammilta. Eli miten ihmeessä saan helposti katsottua divx elokuvia, jossa kuva on menee tv-outiin (tv-tool, ainoa minkä todennut toimivan kohtalaisen hyvin), ac3-äänet S/PDIF-liittimen kautta vahvistimimeen ja on tekstitys (vobsub tms)? Oon löytänyt softaa millä saan kuvan ja tekstityksen tai kuvan ja ac3-äänet mutta en millään kaikkea yhtä aikaa. Kai tähän joku 'softa-kombo' löytyy?

2. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    Last edited: May 29, 2002
  3. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    Jep. Eli tällainen paketti on oma valintani DivX-toistoon, jota voin suositella:

-Windows Media Player v6.4 (pieni, karu ja toimiva)
    -FFDShow (DivX ja XviD -purkuun)
    -DivXG400 (teksteille ja 24fps -leffojen convertointiin 25fps:ksi TV:lle)
    -audiofilters -paketti (AC3-äänille)

Pyörii kauniisti hitaammassakin koneessa, tukee käytännössä kaikkia tunnettuja tekstiformaatteja ja ei ole turhaa bloattia.

4. Khauron

Khauron Moderator Staff Member

Trophy Points:
    68
    Oma valinta dRD:n viestiä mukaillen:
    - Soitto-ohjelmana Radlight, joka perustuu tekijöiden omaan koodin. Erittäin hyvä kuva + sen liikuttelumahdollisuudet. Ilmainen. Toisena vaihtoehtona sukkien ollessa ruskeat on Zoom Player 2.60. Perustuu Win Media Playerin koodiin, mutta antaa bonuksena mahtavat kuvan säätömahdollisuudet TV:lle. Ilmainen tämäkin.
    - Codec on minulla aina Divx 5.XX. Eli tällä hetkellä 5.0.2 PRO. FFDShow ei tykännyt omasta näytönohjaimesta, vaan pehmensi kuvaa ärsyttävästi...
    - Teksteille minulla on VobSub ja tietysti nuo soitto-ohjelmat. Vielä ei ole tullut leffaa eteen, jonka tekstit eivät näkyisi.
    - AC3-äänille samainen Doom9:n audiofiltteri-paketti.

Näillä leffat pyörii nätisti vähän nopeammallakin koneella ((burn, dRD) :-D) ja tekokin onnistuu. Ja AC3 + subit toimii.

Last edited: May 29, 2002
  5. Imp

Imp Member

Trophy Points:
    11
    Kiitoksia vastauksista. Vielä olis sellanen ongelma et millä sais näkymään vobsub v7 tekstitykset. Toi DivXG400 ei ilmeisesti osaa ku v6 ja se sanookin et "Cannot load subtitle file!" ku koitan lataa noita.

Share This Page