MITEN DivX Video Codec?

Discussion in 'VCD ja SVCD -formaatit' started by TheFlyer, Jun 16, 2002.

1. TheFlyer

TheFlyer Guest

Heippa.

Olen yrittänyt tehdä DVD:stä avi:n (teksteineen) Flask MPEG:n avulla.
    Avattua ifo:n valitsen tekstityksen.
    Sitten valitsen avi output video formaatiksi.
    Tämän jälkeen kun yritän valita videon pakkaus asetuksia niin on vain "Cinepak Codec by Radius" valitsettavissa.
    Kuinka pystyn valitsemaan DivX 4 tai 5 ????
    Nämä codecit ovat koneessa Windows/system32 tiedostossa.
    Kuinka ja mihin nämä codecit pitää asentaa että Flask MPEG löytää ne ja voi käyttää niitä???
    Löytyisikö joku joka tahtoisi neuvoa minua tässä??

Käytän Windows XP Home Edition.

Peter.

2. Khauron

Khauron Moderator Staff Member

Trophy Points:
    68
    Terve terve...
    Ensimmäinen vastakysymys: miksi FlaskMPEG:llä? Parempia ja helpompia tapoja on olemassa + se, että muissa tavoissa on helpompi löytää virhekohta. Täältä AfterDawnin artikkelipuoleltakin löytyy pomminvarma keino saada hyvälaatuista Divx-pätkää aikasksi. Ilman FlaskMPEG:a.
    Sinulla täytyy olla Divx _asennettuna_. Ei siis riitä, että olet kopioinut .DLL -tiedostot johonkin, vaan paljon muitakin tietoja tarvitaan (mm. rekisterimerkinnät...). Nämä kodekit löytyvät (yllätys yllätys) osoitteesta http://www.divx.com tai sitten täältä AD:n softapuolelta. Uusin versio on Divx 5.0.2 (PRO). Ja nelos-versiota ei voi pitää samaan aikaan koneella, sillä viitonen korvaa sen kysymättä.

3. TheFlyer

TheFlyer Guest

Heippa taas.

Mikä näistä artikkeleista on se mitä minun pitäisi noudattaa???
    Onko silloin mahdollista saada tekstitys valmiiseen DivX 5 avi:n vai pitääkö teksti laittaa jäljestäpäin?
    Olen katsellut noita artikkeleita useamman päivän mutta en ole oiken tajunnut mikä niistä
    ratkaisee pulmani.
    Anteeksi jos kyselen tyhmiä mutta en ole ennen yrittänyt muuttaa DVD:tä avi:ksi olen kylläkin muutellut avi filmejä VCd filmeiksi ja tyhmyyttäni luulin että myös tämä DVD-rippaus olisi yhtä helppoa.
    Olen tässä jo noin viikon ajan yrittäny saada hyvää DivX 5 filmiä valmiiksi mutta ei onnistu.
    Jos jollakin on hyvär ohjeet tuohon DVD to AVI niin voitte myös mailata ne minulle.
    Osoite on :theflyer71@hotmail.com

Peter.

4. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
  5. Khauron

Trophy Points:
    68
    dRD:n ohje on ihan hyvä, ja jos siinä kämmää, niin varmasti osataan auttaa.
    Jos kuitenkin jossain vaiheessa alkaa tuntumaan siltä että voisi kokeilla jotain muutakin, niin suosittelen tutustumista GordianKnot:iin. Se _ei_ ole niin ylivoimainen laadullisesti kuin jotkut väittävät, mutta todella hyvälaatuista kuvaa sillä saa aikaiseksi jos vähänkin ymmärtää mitä tekee. Ohje + siihen tarvittavat softat löytyypi linki http://www.doom9.org/gknot-main3.htm takaa.

6. TheFlyer

TheFlyer Guest

Heippa taas.

Kiitoksia kovasti avustanne.
    Näyttää viimeinkin siltä että DivX alkaa valmistua.
    Nyt vain odotella muutama tunti (kauankohan se kestää ???)että se valmistuu.
    Onko kellään tietoa kuinka kauan tuo viimeinen processi kestää?
    Kone on P4 2GhZ 512 MB RAM.
    Linkki oli tosi hyvä dRD.

Kiitos!

7. Khauron

Trophy Points:
    68
    Tuo kestäminen riippuu tietysti leffasta ja sen pituudesta. Myös käytetyt filtterit (kuten deinterlace ja resize) vaikuttavat asiaan suuresti. Tuommoinen perusleffa voisi olla tuommoisella koneella semmoinen 4 - 6 tuntia, riippuen tietysti kuun asennostakin...

2-pass kestää nykyään aina vähemmän aikaa kun 1-pass. Voit ottaa VirtualDubin (se on siinä alapalkissa varmaan) auki ja painaa sitä vasemman yläkulman "Dub in progress!" -nappia. Siitä sitten valitset että "Show status window", niin näet kuinka paljon aikaa on mennyt ja jäljellä. Toimii kummalakin, niin 1-passilla kuin 2-passillakin...

8. TheFlyer

TheFlyer Guest

Terve taas.

Kiitoksia paljon avustanne.
    Tein viime yönä ensimmäisen VCD:n suoraan DVD:stä teksteineen.
    On huomattavasti parempi laatu kuin edellisissä VCD:sä mitkä tein avi-fiileistä.
    Kiitos eteenkin Khauron kun sait silmäni auki ja minut pois taistelemasta sen FlaskMPEG:in kimpusta.
    Sen kanssa kerkesi mennä pari vuorokautta ilman että sain mitään aikaseksi.
    Ja kiitokset dRD kun lähetit linkin mistä sain täydelliset ohjeet valmistukseen,lisäsin vain sen että sain pysyvän tekstin VCD:hen ja ne neuvot löysin keskustelu alueelta sinun vastauksista toisille jotka eivät ymmärtäneet kaikkia niksejä.

PALJON KIITOKSIA.

Peter

Share This Page