miten eroon Windows Explorer Context menuusta

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by MimmaMuro, Oct 7, 2012.

  1. MimmaMuro

    MimmaMuro Member

    Joined:
    Jul 26, 2007
    Messages:
    45
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Tämä ohjelma on kiusana aina kun avaan nettiä. Se pomppaa ruutuun ja en pääse eteenpäin, jollen rekisteröi/maksa sitä tai odota että trial versio laskee 100-0:aan..

    En muista että olisin sitä koneelle laittanu, sitä ei näy listalla, mistä voi poistaa ohjelmia.

    elikä ohjelman nimi taitaa olla kokonaisuudessaan: Windows Explorer context menu platinum.

    En tiedä mihin sitä oikeastaan edes tarvitsee, mutta pakko-ostamisesta en tykkää.

    Auttakaa pääsemään eroon tästä kiusasta!!!!
     
  2. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Joined:
    Sep 22, 2005
    Messages:
    5,093
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    118
    Googlettamalla selviää, että tuo tullee joidenkin erilaisten pienten ohjelmien mukana (tarkempana saisi olla mitä ja miten asentaa ohjelmia). Koska täällä emme voi tietää ohjelmiasi, ja tuo tullee eri nimisten ohjelmien mukana, voisit esim. koittaa palauttaa järjestelmän siihen palautuspisteeseen jolloin ongelmaa ei vielä ollut.

    Jos et halua/voi palauttaa järjestelmän palautuspistettä, niin jos vaan yhtään muistat milloin ongelma ilmeni, niin lajittele asennettujen ohjelmien lista asennuspäivän mukaiseen järjestykseen (Windows 7:ssä: Käynnistä-valikon hakukenttään Ohjelmat ja toiminnot, ja valitse listauksen järjestykseksi Asennuspäivä) ja poista turhaksi katsomasi/tuntemattomat ohjelmat (omalla vastuullasi luonnollisesti). Tai sitten vain etsit ratkaisua Googlella.
     
  3. MimmaMuro

    MimmaMuro Member

    Joined:
    Jul 26, 2007
    Messages:
    45
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Olen googlettanut jo, siks kyselenkin, jos täällä jos joku jolla olis tietoa. En tiedä kuinka pitkä se kokeiluaika on siin ollu, joten en tiedä mihin asti pitäis palauttaa, että sen saisi pois.
    Viisastelu ei auta, olen kyllä tarkkana mitä lataan koneelleni, mutta ei aina välttämättä noit kylkiäisiä huomaa.Tai onko se sitten ollut koneella jo ostettaessa en tiedä. Se alko pyörimään tos ruudulla vasta nyt kun alko vaatimaan sitä rekisteröintiä ja ostamista.
    Mut jos täällä ei kukaan OSAA AUTTAA, vaan viisastelee, niin oon sit vissiin väärässä paikassa. Kaikki eivät ole it-alan asiantuntijoita!!!!
     
  4. MimmaMuro

    MimmaMuro Member

    Joined:
    Jul 26, 2007
    Messages:
    45
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Last edited: Oct 7, 2012
  5. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Joined:
    Sep 22, 2005
    Messages:
    5,093
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    118
    En pyytänyt sinua miettimään sitä kokeiluaikaa, vaan sitä että milloin ensimmäiset merkit ko. ikävästä asiasta mielestäsi ilmaantui. Sen perustella sitten Ohjelmat ja toiminnot -listasta kun laittaa sarakkeet asennuspäivän mukaiseen järjestykseen, voi selvitä, että hei, en minä muista asentaneeni tuollaista ohjelmaa. Kieltämättä ohje ei sovellu ihan aloittelijalle, mutta toisaalta enpä tiedä tietotaitoasi täällä.


    Mutta ne asentuu usein juuri niin että painetaan Seuraava, Seuraava, Valmis. Minä en voi tietää, kuinka tarkasti luet asennusdialogit. Muistathan että tällainen julkinen keskustelu on myös muille, lukijoille. Se voi olla siis opiksi monelle muulle, jos ei sinulle olisikikaan.


    Noin herkkähipiäinen ei tule olla. :) Varma tapa yleensä karkoittaa kaikki avun tarjoajat.

    Itse asiaan, sait kaksikin eri ratkaisua (järjestelmän palauttaminen, ja Ohjelmat ja toiminnot -lista), ja sentään näin vaivaa linkittämällä oikeaan ohjeeseen, sekä toisessa vaihtoehdossa näin vaikaa pikaohjeissa, jotka olivat sulussa. Molemmat voivat tilanteesta riippuen olla todellakin toimivia ratkaisuja (Googlella löytyy todisteet tähän). Eikä ne ole niin mutkikkaita miltä ne tuntuu, ja kaikki tämä ilman ulkopuolisia ohjelmia.

    Btw. Ennen kuin asennat suin päin ohjelmaa sivustosta josta WOT ei tiedä mitään, varmista että se on turvallinen käyttää.
     
    Last edited: Oct 7, 2012

Share This Page