Joo elikkä haluisin polttaa Prison Breakin jaksoja dvd-r:lle tekstityksien kaa.. Missä tiedostomuodos jaksojen pitäs olla? ja entä tekstitykset?
Kaikista helpoiten mielestäni se onnistuu ConvertXtoDVD ohjelmalla. Todella yksinkertainen. Tekstitykset pitää vain muuttaa .SRT muotoon. ConvertXtoDVD (maksullinen, jättää vesileiman ruutuun) DivXtoDVD (ilmainen, ei pysty lisäämään tekstityksiä) Subtitle Workshop (tekstitysten muunto .SRT muotoon ConvertXtoDVD varten) EDIT: TYPO
öö, mun tekstit on srt. muodos muutin juuri mainitsemallasi ohjelmalla. DivXtoDVD ohjelman kanssa on tullu temppuiltuun kans..mut,eiks tota ConvertX ohjelmaa saa ilmaisversiona mistää?? Kiitos todella paljon ohjeista tässä vaiheessa
Ei ainakaan laillista tietä saa ilmaiseksi... Ilmaisella the filmmachinella onnistuu myös avin muunto dvd:ksi teksteineen. http://www.download.fi/video_ohjelmat/muut_dvd_ohjelmat/the_filmmachine.cfm opasta: http://www.afterdawn.com/guides/archive/convert__avi_to_dvd-r_using_the_filmmachine.cfm
Pystyykö Dvd-soitin toistamaan mpeg.-tiedostoja? ajattelin vain että jos mpegit veisivät vähemmän tilaa ja muuntaminen olisi nopeampaa + vielä jos saisi tekstitykset pätkiin
Heippa taas! Tuli semmoinen pulma että muuntamassani pätkässä ei ole tekstityksiä ollenkaa vaikka kyllä lisäsin ne Filmmachinella, missä vika?
Se asia unohtui äsken sanoa että kun pistin filmmachinen muuntamaan tiedostoa niin koko muuttui 349mt -> 7.5 gigaan, että mitä helvettiä tapahtui?! sain siis 3 eri tiedostoa jonka jokaisen koko on 2.5g
Dudee, jos unohtuu jotain tai haluat lisätä, käytä muokkaa nappia joka näkyy viestin oikeassa yläreunassa pienenä lehtiön kuvana kun olet kirjautuneena. Ei siis postailla neljää viestiä putkeen, helpompi lukea yhtä EDIT: parantelin otsikkoa.. DVD:lle muunto todellakin suurentaa tiedostokokoa, koska dvd:llä ei voida säilyttää xvidiä pakattuna vaan se re-enkoodataan mpeg2 muotoon. Yhdelle dvd:lle et saa kovinkaan montaa jaksoa teksteineen. Valitsithan dvd:llä olevat tekstitykset ohjelmasta, dvd:llä tekstitykset eivät tule automaattisesti päälle
Joo sori ku lähetin monta viestii enkä muokannu Enhän mää saa mahtuu ku yhen jakson Dvd-R:lle? Joten kaiken kaikkiaan aika turhaa..Enkö millään konstilla saa 3-4 jaksoa mahtumaan dvd:lle?? Kertokaa te viisaammat, kiitos. Ja muuten ku siinä ku se oli tehny sen muuntoprosessin valmiiks niin tuli 3 2.5 gigan tiedostoo, elikkä kun poltan niin pitääkö mun polttaa joku määrätty niistä?! En siis polttanut vielä dvd:lle. Mutta eikö tekstitysten pitäisi olla valmiina heti päällä kun pistän jakson pyörii? niin ymmärräsin kun Filmmachinen kanssa temppuilin. Vai eivätkö tekstini menneet mukaan koska olivat srt. muodossa?
Yleensä ne tekstit pitää laittaa päälle DVD soittimen kaukosäätimellä. Itse en osaa sinua neuvoa mitenkään FilmMachinen käytöstä. Ja itse olen ainakin laittanut 5 paon jaksoa DVDlle eikä kuvan laatu ole pahasti kärsinyt. Minkä nimisiä tiedostoja siinä tuli kun sanoit että 3 tiedostoa tuli? Kyllä ConvertXtoDVD rulettaa
öö, juu tiedän jos tarkoitat "Subtitles" näppäintä kaukosäätimestä. Mutta olisi kiva tietää minä tiedosto muotona sun tiedostot on ollu ku oot saanu mahtuu 5 jaksoo yhelle Dvd:lle? Osaan laittaa kyllä jaksot teksteineen 700mb cd:lle mutta mielummin polttaisin kerralla 5 jaksoa dvd-r:lle Niin ja niistä tiedostoista, tfm_enc_video, TFM_Muxed_Video1 ja TFM_Subbed_Video1 Tein myös ohjelma käytön yhteydessä TFM_DVD_Imagen koska ohjeissa kerrottiin että sen teko helpottaa polttamista.Tiedoston koko on 235Mt ja se on pakattu valmiiksi.Mutta en sitten tiedä onko tuosta tiedosta mitään apua..
Joo no mulla on ollut VIDEO_TS ja AUDIO_TS kansiossa kaikki .ifot sun muut filut. Enkä tiedä YHTÄÄN mitään FilmMachinesta joten en osaa vastata mikä noista tiedostoista on oikea. Oletko kokeillut toistaa niitä millään playerilla. Joku viisaampi auttakoot sinua.
Kyllä ne kaikki lähtee Bsplayeril pyörii.. Eli sää käytät maksullista ConvertXtoDVD ohjelmaa? tai niin ainakin ymmärsin..
Entä jos poltan vain 4 jaksoo datana ja tekstit samalla, niin enkö pysty valita tekstityksii sitten käynnistäessäni dvd:n kotiteatterilla, esim. subtitles napista?
Qimmo jos sinä kuulemmat olet käytelly ConvertXtoDvd:tä niin tiedätkö mitä tämä ohjelman valitus meinaa: Skipping subtitle file "tässä lukee tiedoston nimi". Reason: Empty or unsupported format. Mun tekstitykset on kyllä srt. muodos, että ei pitäs olla siitä kiinni Ja kun alan polttamaan niin osaako tuo ohjelma valita automaattisesti polttavan dvd-aseman ku olen ostanut sen jälkikäteen.. Elikkä nyt muunsin ne ja tuli AUDIO_TS ja VIDEO_TS kansiot.. miten poltan sitten ne? mitä noi IFO ja BUP - tiedostot on?
Voi perkele !! Tuo dvd-asema ei tunnista tota dvd-r:ää ku laitan sen asemaan. Missä vika? onko dvd kenties vääränlainen vai onko tos asemas vaan vika!?
No mulla ainakin tuli tota Skipping subtitle file.. sillon kun tekstitys ei ollu .srt muodossa. No nyt poltat AUDIO_TS ja VIDEO_TS kansiot levylle. Eli kun avaat levyn tietokoneella niin siinä pitäisi näkyä heti juuressa AUDIO_TS ja VIDEO_TS. Ja vielä että kannattaa polttaa sillä ConvertXtoDVDllä jos et ole sillä polttanut.. En osaa neuvoa sinua tuon aseman kanssa, kyllä niitten pitäs toimia kaiketi.. Toinen vaihtoehto on taas se jos teidän DVD soitin vain toistaa DivX/Xvid niin voit laittaa ihan .avina ja tekstit samalla nimellä esim elokuva.avi ja elokuva.sub tai .srt ja polttaa sitten DVDlle, mutta mulla ei ainakaan mitää ongelmaa ole ollut ConvertXtoDVD kanssa EDIT: Onko levyssäsi naarmuja kun ei se asema tunnista sitä? Etkö pääse siis katsomaan sitä levyn sisältöä?