Minulla on MPEG-videotiedostoja joita haluaisin katsoa dvd-soittimella tai ps3:lla tekstityksien kanssa. (tekstit muotoa sub ja srt) Mitä kaikkea minun pitäisi tehdä että tämä onnistuu ? Mitä ohjelmia tarvitsen ? Pitääkö muuttaa tekstityksien ja videotiedostojen muotoa ? Miten polttaa dvd:lle että tekstit näkyvät ? En mielellään haluaisi polttaa tekstityksiä kiinni itse videotiedostoihin. Olen selaillut ja etsiskellyt täällä aika pitkään, mutta en ole vielä löytänyt sopivaa vastausta, joten apu olisi arvostettua. Kiitos.
Onko DVD soittimessasi Divx tuki? Jos ei, niin ne on muutettava DVD-videoksi vaikka tämän ohjeen mukaan: http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/vso_divxtodvd2_fin.cfm tai http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/vso_divxtodvd_fin.cfm
No jos ei näy suoraan ku poltat vaan levylle niin sitte vaikka AllToAvi ohjelmalla MPEG >>> AVI ja laitat Divx:n Codekiksi sieltä AllToAvi:sta. Taikka siiten teet noiden ylempien ohjeiden mukaan DVD-videon siitä.
Niin jos kokeilen vain polttaa levylle ? Pitääkö ne laittaa samannimisiksi ja samaan kansioon tai jotakin vastaavaa ? Entä pitääkö tekstimuoto olla joku tietty ? Käykö srt tai sub ? Joku ohjelma jolla voi muuttaa tekstityksen muotoa olisi aika kätevä myös.
Tekstitys pitää olla täsmälleen samanniminen kuin elokuva, esim elokuva.avi & elokuva.sub. Jotkin soittimet eivät näytä kuin toisen päätteisiä tekstejä. Ohjelma jolla noita päätteitä voi muuttaa on esim. Subtitle Workshop. Jompi kumpi .srt tai .sub pitäisi toimia.
Aamuyöstä sainkin poltettua ne kaikki. Samat nimet olivat kyllä. Tuota ohjelmaa käytin myös kun piti muuttaa yhden tekstityksen muotoa, kokeilin koneella miten ne toimivat ja hyvinhän ne, mutta sitten kun poltin kaikki ja kokeilin PS3:lla niin video ja ääni kyllä toimivat, mutta tekstit eivät näkyneet, yritin saada ohjaimen kautta niitä näkyviin, mutta ei tulosta. En tiedä tukeeko PS3:sen käyttöjärjestelmä sitten .sub tai .srt muotoja. Pitää yrittää onnea DVD soittimen kanssa kunhan pääsen siihen käsiksi. Kiitos avusta tähän asti.