kestää Pseudo-AVIn pakkaaminen Virtual Dubilla ? Tarkoitan siis DVD -> DivX-processia. Aloitin pakkaamisen, ja sitten pc tilttasi. Se kuitenkin ehti noin 2,5 procenttiin koko pakkausprocessista 45 minuutissa, se ei ole kovinkaan nopeaa(?). Sähkölasku vain huolestuttaa.
mulla 139 minuutin elokuva kesti 11.5 tuntia 2-passia käyttäen. Valmiin elokuvan koko oli 1.25 gigaa. Käyttis win98, AMD 1.4. 512 SDRAM.
Sinulla on pikkasen parempi prossu kun minulla(P3 500mhz). Nyt on ongelmana se että kone tilttaa kesken processin. Jo toisen kerran kokeilin ja sama juttu. Se tekee noin 7 % tunnissa(ensimäisestä "passista") ja kun aamulla tulen tarkistamaan kone on niin sekaisin ettei sitä edes pysty sammuttamaan virta-napista. Vedin just virustarkistusohjelmalla koneen läpi tuloksetta. Auttaisiko processiin liityvien ohjelmien uudelleenasennus ?
Ghostdog: Winikka sekaisin, ei varsinaisesti mikään yksittäinen softa. Puolivuotinen käyttiksen uudelleenasennus on aina se piristysruiske millä homma pelaa taas sen 3-5kk mallikkaasti Ja toivon tietysti, että _et_ käytä mitään DOS-pohjaisia Winikoita tyyliin 9x/ME, joiden stabiilius on vähintäänkin kyseenalaista.
Jo, tiedän, Windows 98 on aika epävakaa. Asensin kyllä käyttiksen uudelleen noin kuukausi sitten. Kone oli huollossa kovalevy-asennusyrityksen jälkeen, kun saatiin PC takaisin suurin osa ohjelmista ei toimineet. Tämä ei ollut suuri ongelma, laajakaistalla saa ohjelmat aika nopeasti netistä. Ainoa juttu jonka en saannut toimimaan oli poltto-softa. Se vaati jotain Win-ASPI-tiedostoja joten asensin softan uudelleen ja kun se ei toiminut yritin käyttiksen uudelleenasennusta, eipä vieläkään toimi. Tätä kirjoittaessani eheytän kovalevyä, toivottavasti rupeaa toimimaan. Mitä muuten tarkoitit DOS-pohjaisilla winikoilla ?
Ah, Win95, 98 ja ME ovat alunperin käyttöliittymiä DOSin päälle, joissa on taustalla DOS, kun taas NT ja NT:n ympärille rakennetut käyttikset (2k ja XP) ovat vastaavasti "skrätsistä rakennettuja", joiden taustalla ei ole pyörimässä DOSia.
Kone tilttasi taas mutta sain sen re-bootattua. Kun scandisc kysyi haluanko tallentaa löydetyt tiedot valitsin kyllä. Nyt minulla on 2844 sivua pitkä .chk-tiedosto joka ilmeisesti sisältää VirtualDubin ensimmäisen passin. Miten saan nämä tiedot takaisin ymmärettävään muotoon ? Jos joku tietotekniikkaexpertti voisi neuvoa olisin erittäin kiitollinen.