Haluaisin saada mahdollisimman yksinkertaiset vastaukset pariin kysymykseen. 1. Miten tietokone liitetään televisioon? 2. Pystyykö videolta nauhoittamaan koneelle??
1. Tarvitset tv-out:lla varustetun näyttiksen tai juuri tuota varten tehdyn kortin. Kortissa on yleensä S-video liitin. 2. Tarvitset TV-kortin jolla voit kaapata kuvaa.
Mutta mitäs kun mulla on jo sellanen näytönohjain jossa on tv-in ja out?? Tarviiko mun hommata jotain piuhoja ja jos pitää niin mitä??
Tuota tv-in liitäntää voit käyttää kuvan kaappaukseen ja tv-out:ia kuvan lähettämiseen tv:lle. RESEPTI: (ite tekisin näin) 2 SCART sovitinta (TV:n ja Nauhurin perään) 2 S-video piuhaa (kone->TV ja nauhuri->kone) 2 RCA-piuhaa 2 RCA-sovitinta (äänikortin line-in ja out reikiin) Scart-sovitin on mötikkä, jossa toisessa päässä perus-scart liitäntä ja toisessa kaksi RCA-ääniliitäntää ja s-video-liitin. RCA-sovittimessa toisessa päässä kaksi RCA-liitäntää (L ja R) ja toisessa sterojakki PIUHAT NÄIN: -Nauhurin scart-sovittimesta RCA-piuhalla koneen line-in-liitäntään ja s-video-piuhalla tv-in-liitäntään -Koneen tv-out:ista s-videopiuhalla ja line-out:ista RCA-piuhalla TV:n scart-sovittimeen. Toivottavasti saa edes jotenki selvää
kannattaa ensin varmistua, että tv tukee svideota. muuten näkyy kuva mustavalkoisena. muutenkin tuon scart-adapterin tarvii olla tietynlainen, esim. bilteman scart-adapteri ei toiminut ainakaan mulla.
Jos sulla on TV:ssä s-video-in ja audio-in ja videossa s-video out ja audio-out niin älä laita noita adaptereita. Silloin johdot suoraan koneesta tv:seen ja videoista koneeseen.
Mulle on yks asia jääny vähän epäselväksi näihin video-in kortteihin liittyen. Pystynkö nauhoittamaan tv-ohjelmia television ja vivo-kortin avulla vai tarvinko videotkin vielä? Eli pystynkö tv:n scartista liittämään tietokoneelle ja kaappaamaan tv-kuvaa. tietäis että riittääkö vivo-kortti vai investoinko tv-korttiin.
Tarvisi hiukan apuja! Mulla on Scart-adapteri (3*RCA naaras+S-VHS naaras/scart uros, Suunnanvaihto kytkimellä) videoissa kiinni... Mutta en muista kuinka sen adapterin suuntakytkin asetettiin "INPUT vai OUTPUT" Tarvisi saada kuva telkkariin PC:ltä... Etukäteen kiittäen...!
No jos ajattelet et se on niis videoissa kiinni ja koneelta tulee kuva sinne videoille niin kui se sillon pitää input:iks laittaa.. siin menee niinkun data input on the video tms.. menin kans joskus tossa sekasin, mut nykyään jo muistan sen.