Miten liitetään??

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by tex88, Jun 14, 2003.

1. tex88

tex88 Member

Trophy Points:
    16
    Haluaisin saada mahdollisimman yksinkertaiset vastaukset pariin kysymykseen.

1. Miten tietokone liitetään televisioon?

2. Pystyykö videolta nauhoittamaan koneelle??

2. chopper

chopper Moderator Staff Member

Trophy Points:
    66
    1. Tarvitset tv-out:lla varustetun näyttiksen tai juuri tuota varten tehdyn kortin. Kortissa on yleensä S-video liitin.

2. Tarvitset TV-kortin jolla voit kaapata kuvaa.

3. tex88

tex88 Member

Trophy Points:
    16
    Mutta mitäs kun mulla on jo sellanen näytönohjain jossa on tv-in ja out??
    Tarviiko mun hommata jotain piuhoja ja jos pitää niin mitä??

4. bscd

bscd Active member

Trophy Points:
    66
    Tuota tv-in liitäntää voit käyttää kuvan kaappaukseen ja tv-out:ia kuvan lähettämiseen tv:lle.

RESEPTI: (ite tekisin näin)

2 SCART sovitinta (TV:n ja Nauhurin perään)
    2 S-video piuhaa (kone->TV ja nauhuri->kone)
    2 RCA-piuhaa
    2 RCA-sovitinta (äänikortin line-in ja out reikiin)

Scart-sovitin on mötikkä, jossa toisessa päässä perus-scart liitäntä ja toisessa kaksi RCA-ääniliitäntää ja s-video-liitin.

RCA-sovittimessa toisessa päässä kaksi RCA-liitäntää (L ja R) ja toisessa sterojakki

PIUHAT NÄIN:

-Nauhurin scart-sovittimesta RCA-piuhalla koneen line-in-liitäntään ja s-video-piuhalla tv-in-liitäntään

-Koneen tv-out:ista s-videopiuhalla ja line-out:ista RCA-piuhalla TV:n scart-sovittimeen.

Toivottavasti saa edes jotenki selvää ;)

5. JeLu

JeLu Guest

kannattaa ensin varmistua, että tv tukee svideota. muuten näkyy kuva mustavalkoisena. muutenkin tuon scart-adapterin tarvii olla tietynlainen, esim. bilteman scart-adapteri ei toiminut ainakaan mulla.

6. D.Vader

D.Vader Member

Trophy Points:
    16
    Jos sulla on TV:ssä s-video-in ja audio-in ja videossa s-video out ja audio-out niin älä laita noita adaptereita. Silloin johdot suoraan koneesta tv:seen ja videoista koneeseen.

7. migga

migga Member

Trophy Points:
    11
    Mulle on yks asia jääny vähän epäselväksi näihin video-in kortteihin liittyen.

Pystynkö nauhoittamaan tv-ohjelmia television ja vivo-kortin avulla vai tarvinko videotkin vielä? Eli pystynkö tv:n scartista liittämään tietokoneelle ja kaappaamaan tv-kuvaa. tietäis että riittääkö vivo-kortti vai investoinko tv-korttiin.

8. vwmurre

vwmurre Guest

Tarvisi hiukan apuja!

Mulla on Scart-adapteri (3*RCA naaras+S-VHS naaras/scart uros, Suunnanvaihto kytkimellä) videoissa kiinni...

Mutta en muista kuinka sen adapterin suuntakytkin asetettiin "INPUT vai OUTPUT"

Tarvisi saada kuva telkkariin PC:ltä...

Etukäteen kiittäen...!

9. zilli

zilli Regular member

Trophy Points:
    26
    No jos ajattelet et se on niis videoissa kiinni ja koneelta tulee kuva sinne videoille niin kui se sillon pitää input:iks laittaa.. :) siin menee niinkun data input on the video tms.. :)menin kans joskus tossa sekasin, mut nykyään jo muistan sen.

10. vwmurre

vwmurre Guest

zille:

Kiitos...Tarvii ruveta asentamaan...Toivottavasti asetukset on OK, jotta kuva tulee ulos!

Share This Page