Hyvät Afterdawnin jäsenet: Minulla on halpa Denver dvd42 dvd-soitin. Olen sillä voinut katsoa poltettuja kuvia myös CD:ltä sekä kuunnella musiikkia cd:iltä. Nyt haluaisin poimia netistä wmw-tiedoston elokuvapätkän niin, että voisin katsoa sen sitten dvd-soittimellani ja televisiolla (ei tietokoneella). Käsittääkseni cd.n kautta ei näy, vaan on tehtävä dvd. Mutta suoraan wmw:stä ei voi polttaa dvdlle, vaan oletettavasti wmw joudutaan muuntamaan sellaiseeen dvd-tiedostomuotoon, että sen voi sitten polttaa dvdksi (joko Nerolla tai oliko se Roxy). Olen aika ankka tieokoneasioissa, joten mikäli tällainen muunto voisi olla mahdollista, voisiko joku kertoa polun - hyvin, hyvin hitaasti ja yksinkertaisesti, että minä pystyn sen itse tekemään? Extrakysymys: Kauanko mahtaa muuten keskimäärin kestää polttaa 100-120 min elokuvaa dvdksi? Olisin avustanne hyvin kiitollinen, t. Mikko Mäkitalo
Tässä vielä edellisen kirjoittaja: Katselin videohelp.comista tuota Denveriä, joka siis ilmeisesti on 142(anteeksi virhe, mukana olevaan paperiin on kopioitu se varmasti väärin) ja saattaa olla, että myös cd:lle ajettuja elokuvia voisi sillä katsoa, tosin alunperin kirjoitin tuon ensimmäisen kysymyksen sellaisella ohjeella, että olisi parempi tehdä dvd aj ettei cd välttämättä pelaa. Tätäkin voi kommentoida: siis kannattaako tehdä muunnolla cd vai dvd? Ja onnistuvatko molemmat? JA SITTEN on vielä yksi lisäkysymys: En löytänyt Denver142 tiedoista mitään siitä, voiko ja miten laitteeseen jotenkin asentaa sellaisen "koodin" (liikkeen myyjä sanoi että oletettavasti voi), ilmeisesti kaukosäätimellä, että myös voi katsoa R1 (Usa, Kanada) dvditä. Yksi kommenteista videohelpin sivuilla tosin antoi ymmärtää voivansa niin tehdä, mutta ei kertonut mistään asennuksesta mitään? Tietääkä joku, onko tähän laitteeseen mahdollista asentaa tuollainen toiminta, ja jos ei: Voiko Unitedin laitteisiin (halvin tarjolla Anttilassa 49 e Tampereella) niin tehdä ja miten? (Minulle sanottiin, että pitäisi voida, jopa edellisen Denverin) Paljon kysymyksiä, t. Mikko
Ja vieläkin kysymyksiä ensimmäiseltä kysyjältä. Entäpä kun filmit ovat mpg4 eli tallennettaessa tallenteen perään tulee "avi". Pitääkö tällainen tiedosto muuttaa johonkin toiseen muotoon ennen polttamista vai voiko sen polttaa sellaisenaan? Mikko
Muuntamiseen dvd:lle ohjeet löydät http://www.nefernetti.com/oppaat.php#avi2 tuolta Kirjotin googleen "convert wmv dvd" ja ensimmäinen hit oli http://www.dvd-ripper.biz/super-dvd-creator.htm josta löytyy ohjelman testiversio jolla voidaan muuttaa wmv dvd:ksi riippuu melkein tiedoston koosta jos mahtuu cd:lle kannattaa muuttaa vcd:ksi
Muistaakseni Nero osaa kääntää Windows Media Video -formaatin tiedostot VCD- tai SVCD-muotoon, kunhan vain valitsee poltettavaksi Video- tai Super Video-CD'n, käsittääkseni tuon videon alkuperäisellä formaatilla ei edes ole merkitystä, vaan Nero kääntää mitä tahansa formaattia VCD- tai SVCD-muotoon, jos ollaan sellaista levyä tekemässä. Jos tiedosto vain mahtuu CD-levylle, niin ei ole mitään järkeä tehdä DVD'tä.
Kyllä sillä on merkitystä. Parempi polttaa DVD-ROM -formaatissa DVD:lle niin yhteensopivuus on ainakin taattu DVD-soittimen kanssa..
Totta, en vain ole tavannut useampaan vuoteen soitinta, joka ei tukisi VCD-formaattia, vanhemmat soittimet eivät sitä tue, mutta luulisin kyllä kaikkien enintään kolmen vuoden sisällä ostettujen laitteiden tukevan sitä. FIX: lainaukset kuntoon.
Tässä taas alkup. kirjoittaja. Kiitoksia näistä vastauksista ja linkeistä. Ilmeisesti yleinen vastaus on, että tiedostot kannattaa muuntaa toisenlaiasiksi ennen polttamista, myös AVIt? Stokkan myyjä sanoi, että AVIt voisi polttaa sellaisenaan dvdlle, ja että jos on niin hyvä poltto-ohjelma kuin Nero, se voisi jopa polttaa wmwt dvdlle ilman muuntamisia. Mitä mieltä olette? Olen hiukan tyhmä tietokoneissa, joten pakko vielä kysyä: Jos tällaisen trial-muunto-ohjelman lataa koneelle, käykö se yleensä helposti eli että siellä on "lataa" ja sitten se tulee ja ilmestyy koneelle määrätyksi ajaksi, vai tarviiko sen ottamiseen joitakin erityistoimenpiteitä?