Miten näyttiksen tehoja vertaillaan?

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by JarkkoSE, Oct 11, 2011.

1. JarkkoSE

JarkkoSE Member

Trophy Points:
    16
    Saattaa kuulostaa tyhmältä kysymykseltä, mutta olen luullut että se katotaan siitä onko ddr5 vai huonompi ja kuinka paljon ramia on, jos näyttis tulee yhdelle näytölle niin ramilla ei kuulemma ole väliä.

2. 7520G

7520G Regular member

Trophy Points:
    28
    TFR -eli texture fill rate kertoo kuinka monta kuvaa teoriassa näytönohjain voi näytölle sekunnissa piirtää. Tämä tieto löytyy ainakin nvidian näytönohjaimille nvidian sivusoilta, kohdasta specifications. Sillä on ihan hyvä verrata tehoja ja tottakai väylänopeudet ja ydinten määrä ja kellotaajuudet vaikuttaa piirrettävän grafiikan nopeuteen.

3. DjZorlag

DjZorlag Regular member

Trophy Points:
    26
    http://www.hwcompare.com/

Tuota sivustoa olen aina käyttänyt kun on pitänyt vertailla eri näyttisten tehoja. Sieltä löytyy myös näyttisten texture fill ratet.

4. Smanci

Smanci Regular member

Trophy Points:
    46
    This list is ordered by fastest to slowest (according to memory bandwidth - so it won't be totally accurate)
    ----------
    Paras tapa vertailla eri näyttisten tehoja on etsiä googlella useiden eri sivustojen revikoita tietyistä malleista. vain yhden sivuston tuloksiin ei kannata tyytyä. Muistin tyypin pohjalta voidaan päätellä jotain korttien keskinäisestä suorituskyvystä suorituskyvystä vain jos kyse on kahdesta tai useammasta samaa grafiikkapiiriä käyttävästä kortista
    TPU:lla taitaa olla tällä hetkellä mm. suurin pelivalikoima testeissään ja sitä myötä kattavat ja melko luotettavat testitulokset. Hyvä saitti imo.

Last edited: Oct 11, 2011
  5. DjZorlag

DjZorlag Regular member

Trophy Points:
    26
    Hwcomparen fps-testeihin luotankin enemmän. Kun valitsee kaksi eri näyttistä niin siitä pääsee vertaamaan eri ominaisuuksia, muitakin kuin pelkän muistin kaistanleveyttä. Monesti myös FPS:iä eri peleissä. Kannattaa tietenkin ennen suuremman ostopäätöksen tekemistä vierailla muillakin sivuilla.

6. sidrend

sidrend Regular member

Trophy Points:
    46
    Revikat on, kuten Smanci mainitsi, paras tapa vertailla näyttiksien tehoja. Heität googleen esim. GTX570 review, niin löytyy jo ties kuinka monta eri revikkaa :)

Näyttiksissä on niin paljon eri tehoihin vaikuttavaa tekijää, että revikat on helpompi tapa.

7. Ransester

Ransester Active member

Trophy Points:
    68
    Itse olen kiinostunut niistä testeistä joissa on mukana pelejä/ohjelmia joita itse käytän. Nämä ovat siinä mielessä myös hyviä sillä on paljon pelejä/ohjelmia jotka toimivat toisilla valmistajilla paremmin(sekä prossu että näyttisrevikoissa).

Share This Page