Oma kokoonpano: Emolevy K8U-X Prosessori AMD Sempron 3100+ Muistit 2x 512MB SDRAM kampaa 333Mhz (emossa on vain 2 muistikorttipaikkaa) Näytönohjain Radeon X-1650 Pro AGP Kaikki siis alkaa olla aika vanhaa tavaraa, mutta ei olisi varaa ostaa kokonaan uutta konetta kerralla, joten mistä päivittäminen olisi järkevintä aloittaa. Entä jos vaihtaisin vain prossun (jos niitä edes löytyy) Athlon 3200+;aan ja vaihtaisi muistit isompiin?
Sulla on sama ongelma kun mulla. Mun ohje on että pure hammasta ja säästä väkisin itsellesi uusi emo, prossu, muistit ja näytönohjain. Koska nykyisen kokoonpanosi muistit eivät uusiin emoihin käy ja samaten AGP -väylä on auttamattomasti vanhaa tekniikkaa. Et tule tavoittamaan oikeen mitään tehohyötyä tuollaisilla ns hätä päivityksillä. Esim nuo muistit ja prossu yhdessä kustantavat sen verran että kannattaa sijoittaa uuteeen tekniikkaan. Tietty alkukynnystä voi madaltaa ostamalla alkuun vaikka vähemmän muistia ja joku halpis näytönohjain. Ja sit kun on rahaa enemmän osta lisää muistia ja parempi näyttis. En suosita että alkaisit tuota kokoonpanoa päivittämään. Ja jos todella haet olemassa olevaan kokoonpanoosi parannusta ainoa mitä siihen kannattaa tehdä korkeintaa on että ostat jostain vaikka käytettynä lisää muistia. .. Tuo ajurien päivitys ei varmaankaa auta hirveesti
Kyllä olen tietoinen asiasta mutta tämä kone ei ookkaan pelaamista varten... Mutta noista ajureiden päivityksestä sen verran että rippuu kyl koneest ja käyttötarkotuksesta.
Niin mä vähän pelkäsinkin. Kyllähän tällä vähän kevyempiä pelejäkin pelaileee: 3DMark03 tulos noin 6500, kiitos pitkälti ton uuden näyttiksen. Sen mä ostin kuitenkin lähinnä avi-sarjojen katselua varten. Nykyään niissä alkaa olla suuntauksena yhä enemmän toi 720p resoluutio ja H.264 pakkaus. Ne toimii just ja just tällä kokoonpanolla jos laittaa kaikki muut sovellutukset kiinni. Silloin tällöin kuitenkin vähän nykii joten sen korjaus vois ollakin aika pienestä kiinni. Eli vaikuttaisko muistit vai prossu tähän enemmän? P.s Ajurit on Catalystin maaliskuun mallia.
Eli voit laajentaa muisteja 2Gt asti ja katoinpa huvikeen että parasta mitä voidaan prossuks tarjota on AMD Athlon64 3200+ Socket754 joka on kyllä parempi ku toi sun nykynen (http://www.surma-aho.com/), mutta ei nii paljon että se voittaisi ton muistien lisäyksen 2Gt:ksi
Lähdetään vaikka siitä että ostat uuden emon ja prossun. Emolevyksi Asrockin 4core dual-vsta johon menee agp näyttikset ja ddr muistit. Prossuksi sitten intel:in core 2 duo e4400. Päivitykselle tulee hintaa noin 170€ ja tehoa tulee rutkasti lisää...