Onko näissä jotenkin suurta anopeuseroa tms. kumpaa kannattaa hankkia kun olen ostamassa, ja jos joku tietää jonkun nettisivun mitä kautta kannattaa ko. levyjä tilata niin ehdotukset tervetulleita. -Kiitos
No onhan noilla eroja. Polttonopeus on kuitenkin loppupäässä kiinni asemasta, nuo luvut ovat vain maksiminopeuksia, joilla niihin voi kirjoittaa. DVD:llä 1x-nopeudella palaa ~1,35mb sekunnissa (ts. 8x = 10,8mb sekunnissa ja 16x = 21,6mb sekunnissa). Levyjä kannattaa tilata verkkokaupasta tallinnan varastolta: http://www.verkkokauppa.com/main.php?path=suoratoimitukset/dvdmediat tai nierle.de:stä (nämä minun mielipiteeni, mutta olen todennut ne parhaiksi paikoiksi).
8X ~8min 12X ~6.5min 16X ~6min. Nuo ajat tietenkin riippuu hieman eri asemien välillä, yleensä LG:n asemilla täysi 16X poltto kestää noin 5.20, LiteOnilla + yleensä muillakin asemilla se kestää noin 6min. 18X menee noin 5.15 ja 20X ~5min. Eli ei tosiaan ole mitään kummempia eroja, lähinnä nuo 18X ja 20X toimivat vain markkinointi kikkana, todellista hyötyä kun tuosta muutaman sekunnin säästöstä tuskin on. Ainakin omien kokemusten mukaan 8X tai 12X nopeudella poltettaessa tuleelähespoikkeuksetta parempaa jälkeä kuin 16X:llä, eikä minulla ole niin kiire mihinkään. Itse medioista, 8X levyt on huomattavasti paremmin tuettuja eri asemissa, kuin monet 16X levyt (varsinkin vanhemmissa asemissa). Verbatimin 16X levyt kyllä pitäs toimia melkein missä tahansa, mutta monet muut 16X levyt saattaa sitten toimia/olla toimitatta, paljolti asemasta ja sen firmwaresta riippuen. No huonoja ja hyviä levyjä löytyy jokaisesta nopeusluokasta. Tuo jo mainittu Verkkokauppa on hyvä paikka tilata levyjä, nopea, turvallinen ja suht edullinenkin.