Miten saa AVI:t leikattua puoliksi tarkasti esim. 700mt?

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by WarWrath, Feb 4, 2004.

1. WarWrath

WarWrath Guest

Elikkä olen kokeillut "leikellä" VirtualDub ohjelmalla AVI:a ja olen huomannut että koska siinä käytetään keyframeja ja siksi hypitään useamman sekunnin yli kerralla ei lopullisesta tiedostosta meinaa saada millään sopivan kokoista. Eli tietääkö joku parempaa keinoa millä saisi AVI:t tarkemmin kahtia?

2. juspak

juspak Member

Trophy Points:
    16
    Kaikki kodekit jotka perustuvat key-frameihin, ja niiden väliin laskettaviin frameihin, ovat epätarkkoja. Jos keyframen paikkaa pitää muuttaa, pitää ainakin osa leffasta koodata uudelleen.

Teoriassa leffasta voisi koodata uudelleen vain leikkauskohdassa tarvittavat framet. Se on kuitenkin helpommin sanottu kuin tehty. En tiedä onko olemassa softaa, joka tuon tekisi.

Yksi vaihtoehto on käyttää kodekkia, joka tallentaa kaikki framet.

3. bscd

bscd Active member

Trophy Points:
    66
    Ei yleensä onnistu tuo leikkaus kuin megan parin tarkkuugella. Auttaa, jos leffa olisi alunperin koodattu lyhyellä keyframe välillä, mutta silloin videon koko helposti kasvaa. Ite tein joskus juuri noin kun piti saada tarkkoja kokoja.

Lisäksi leikatessa esim. 1.4Gt videotiedostoa, pitää ottaa huomioon headerien viemä tila, eli kahden pätkän koko yhteensä ei tule olemaan tuo 1.4 vaan enemmän (juuri sen verran että ei sovi kahdelle levylle...kokemusta on)

4. WarWrath

WarWrath Guest

Joo olen itsekkin huomannut että se tarkkuus on noin 1-2mt. No täytyy varmaan tyytyä siihen että toinen levy vie esim. 701mt ja toinen 698mt. On sekin parempaa laatua mitä joskus näkee kun porukka rippaa 2h leffan 1CD:lle ja koko on jotain 500-620mt. Mitä ideaa?

5. Fabrizio

Fabrizio Guest

Virtualdubilla on mahdollista leikata tarkasti, edellyyttää vain pientä laskutoimitusta, eli haluttu koko miinus 2mb, niin saadaan tarkkaan haluttu koko.

Ja tähän puolestaan pääsee helposti, laittaa vain "go to xxx MB" (esim 699 on 699-2=697), jolloin se hyppää kyseiseen kohtaan.

Share This Page