Eli kun poltan shrinkillä elokuvan levylle niin äänet jää jonnekkin mutta jos otan sen kovalevylle niin sillon äänet toimii. Kokeilin myös imasta elokuvan tietokoneelta kovalevytallentavalle dvd soittimelle mutta siinäkin sama juttu, tallennuksen aikana äänet toimi mutta kun yritin katsoa elokuvan kopioinnin jälkeen niin ne oli taas hävinny jonnekkin.
Pieni tarkennus. Tarkoitatko että otat sen kovalevylle takaisin siitä juuri tekemästäsi backup.sta? jos näin on niin äänet kaiken järjen mukaan on dvd.llä mukana. Äänet tukematonta muotoa(aika epätodennäköistä)... kai ääni piuha menee siihen "nahoittimeen" ettei mihenkään muuhun äänijärjestelmään...
ei vaan siis olen liittänyt koneen s-video kaapelilla koti dvd laitteeseen joka on mallia kovalevytallentava ja kun laitan elokuvan pyörimään tietokoneelta ja dvd:n tallentamaan niin äänet kuuluu mutta kun tallennuksen jälkeen pistän koti dvd:ltä elokuvan pyörimään niin ääniä ei kuulu.
Täytyy myöntää että "s-video/s-vhs" kaapeleitten kanssa en ole pelaillut mutta käsitykseni on (ollut) että siinä menee päävärit omaa johtoa pitkin eikä ääntä lainkaan... Mistä kortista muuten saat sekä kuvan että äänen ulos? Vai onko johdossa erillinen "tulo" äänellekkin joka pistetään äänikortin ulostuloon?
Katos perkele enhän mä tota tajunnutkaan. Nyt tulee äänet mukaan mut mikäköhän siinä on ettei ne tuu jos mä kopioin sen suoraan levylle enkä kovalevylle? no mut tää nyt oli ainaki hyvä et mä sain ees tällee toimii tän. kiitos!
jos sulla on dvd-soittimessa erilliset kaiuttimet niin tarkistappa että ne on kaikki kiinni. itselläni oli sama ongelma suoraan kopioitujen leffojen kanssa, äänet tulee eri kaiutinlähdöistä kuin esim. avia katsellessa, ja jos leffa kovalevyltä toimii niin ite leffassa ei mitään vikaa pitäisi olla.