Miten saan 4 laitetta yhtäaikaa verkkoon, kun seinästä tulee vaan 1 RJ-45 piuha?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by DDCP, May 25, 2012.

  1. DDCP

    DDCP Member

    Joined:
    Dec 13, 2011
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Asun siis kerrostalossa, jossa on kahdessa huoneessa Tele/Data laatikot, joihin sopii RJ-45 piuha. Kerrostalon kellarissa on pieni huone, joka on täysi johtohelvetti, jossa päätetään johtoa siirtämällä, että kumman huoneen Tele/Data toimii. Kun laitan olohuoneen seinään tuon RJ-45:n ja toiseen päähän esim. läppärin tai PS3:n, niin netti toimii välittömästi. Haluaisin kuitenkin 2 läppäriä sekä molemmat konsolini nettiin yhtäaikaa, joten kertokaapas mitä minä tarvitsen ja mitä minun pitää tehdä. Kiitos.
     
  2. Robustus

    Robustus Regular member

    Joined:
    Jan 30, 2011
    Messages:
    792
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Last edited: May 25, 2012
  3. vps358

    vps358 Active member

    Joined:
    Nov 14, 2009
    Messages:
    4,570
    Likes Received:
    238
    Trophy Points:
    93
    Ja em. kytkin sinne kellariin siis...

    T: Vesku
     
  4. DDCP

    DDCP Member

    Joined:
    Dec 13, 2011
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Miksi kellariin? Eli kytkin ei siis toimi, jos laitan sen kiinni olohuoneeni toimivaan Data-reikään?
     
  5. Robustus

    Robustus Regular member

    Joined:
    Jan 30, 2011
    Messages:
    792
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Voithan sinä valita, kumpaan huoneeseen sen haluat ja laitat kytkimen sinne. Helpompi saada siihen virtaa. Toisen huoneen kaapelin toinen pää sitten törröttää irrallaan kellarissa, joten joudut jotenkin hoitamaan yhteydet siitä yhdestä huoneesta käsin. Tässä ei ole WLANia, joten eikö se ole sama laittaa normaali WLAN-reititin, jossa on neljä kiinteä RJ-45 -pistoketta ja vielä langaton verkko kaupan päälle?

    Mulla on itsellä juurikin tuo sama laite jakokaapissa, KOTI-TV:lle on priorisoitu yksi yhteys, yläkerran koneille nousee toinen kiinteä linja, jonka päässä on reititin, josta LAN pää- ja kolmoskoneelle ja WLAN läppäriä, Samsung Tabia ja iPadiä varten. Ja hyvin tomii koko talossa. Onneksi on sadan megan Sonera, mistä jakaa niitä bittejä eri vehkeille.
     
  6. DDCP

    DDCP Member

    Joined:
    Dec 13, 2011
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ok, kiitoksia teille avusta! Kävin hakemassa halvan Netgearin kytkimen ja sain kaikki 4 laitetta toimimaan tuosta olohuoneen Data-rööristä. Sinne kellariin ei pääse muuta kuin vuokraisännän kanssa eikä sinne saa tehdä mitään luvattomia "muutoksia". Mutta nyt homma pelittää ja olen tähän tyytyväinen.
     

Share This Page