miten saan kaikki laitteet yhdistettyä?

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by jokuvana, May 19, 2007.

1. jokuvana

jokuvana Member

Trophy Points:
    11
    Kysymys siis on: Miten yhdistän?
    Ja laitteet on:

TV
    Digiboksi
    XBox
    VHS
    DVD

Ja kaikki pitäisi saada toimiin niin ettei tarttis jatkuvasti vaihdella johtoja.
    Lisäks mulla on yks scart-jakaja.

TV:ssä on 2 scart-paikkaa
    VHS:ssä 1 paikka
    DVD:ssä 1 paikka ja
    Digiboxissa 2 paikkaa.

Xbox on normaalisti kytketty johdolla (en tiedä nimee) jossa toinen pää scartti (liitetty boxiin) ja toinen pää antennijohto ( liitetty telkkarin antenniin) ja johdon keskellä olevasta kluntista seinään antennipistokkeeseen normaalilla antennijohdolla. Eli sellanen vanhanaikanen yhdistin... :) Jos joku nyt ymmärsi taas mistä puhun...

Mutta siis... Scartteja mulla on noin 100 joten niistä ei tuu pulaa. En vaan ymmärrä milä saisin kaikki toimiin. Osaiskos joku auttaa?

En tiedä mitä muuta noista laitteista teijän pitäis tietää mut mä kyl seuraan tätä ja toivon että vastaus löytyy joku päivä... =)

2. BlasterX

BlasterX Regular member

Trophy Points:
    46
    Onko TV:ssä muuta kuin nuo 2x SCART ja 1x antenni?

Mulla olis tämmönen visio miten vois yhdistää:

Elikkä digiboxiin vietäis suoraan antenni kiinni verkosta. Sitten digiboxin SCARTista piuha TV:n SCART-paikkaan. Seuraava siirto on jatkaa digiboxin ylimääräisestä antennipaikasta johto VHS-laitteen antennipaikkaan (en ole varma onko välttämätön). Ja nyt vedät SCARTin VHS-laitteesta TV:seen (TV:n EXT-paikkaan). Ja nyt tuleekin se epävarma kohta: DVD-laitteesta myös SCART TV:n samaiseen EXT-paikkaan, niin, että asetat EXT-paikaan jakajan. Minä tosin en ole varma, toimiiko tuo sinun jakaja input jakajana.

Share This Page