Kone on Acer Aspire 8735ZG 64 bittinen ja käyttöjärjestelmä on Windows 7. Yritin ladata käyttöjärjestelmää uudelleen. En päässyt alkua pidemmälle mitään ei edes latautunut kun kone juuttui paikoillen ja ei totellut mitään komentoja.Sammutin sen napista ja tulos oli että kone ei lähde käyntiin.Olen tehnyt ne varmuuskopiolevykkeet järjestelmästä mutta niillä en sitä saa käynnistyyn.Samoin minulla Windows 7:n 64 päivityslevyke, sitäkään se ei noteeraa mitenkään. Siihen alkuun tulee niitä Acerin juttuja kun käynnistää ja kun painaa F2 se menee biosiin. Mikä avuksi? Minulla on tämä toinen kone mutta tämä on 32 bittinen. Ohessa vielä kuva http://personal.inet.fi/koti/mattpie/start.jpg
Kokeile tätä ensin Hakkaa F8-näppäinta käynnistyksen yhteydessä ja valitse valikosta viimeisin toimiva kokoonpano.
Joo olen kokeillut mutta ei mene mihinkään, sitä minäkin ihmettelin.Varmaan täytys olla joku käynnistyslevyke. Ei kyllä voi olla niin vaikeeta jotenkin muuten se on saatava toimiin,
nuo merkkikohtaiset "palautuslevykkeet" ovat joskus "hieman" hankalia. jos kerran "palautuslevykkeeltä" buuttaus ei onnistu, niin yksi mahdollisuus (jota en tietenkään suosittele on se että jos koneessasi on oem lisenssinumero tarra, niin lainaat kaverilta oem win7 levyn ja asennat windows 7 omalla lisenssinumerollasi. tällä vältyt "ylimääräisiltä" ohjelmilta joita järjestelmänpalautus levyke kenties asentaa.ja windowshan on näin toimittuna täysin virallinen(jos ei nyt pilkkua nussita) olen työni puolesta joutunut näin pakosta tekemään useita kertoja. mikä tässä lainkaan puolesta voisi väärin olla? (en tarkoita microsoftin lakia vaan lähinnä järkeä) jos on lisenssi kyseiseen käyttikseen.
ä Kuukauden sisällä jonkun merkkikoneessa neuvottiin Käynnistävalikon alta tekemään molemmat eri cd/dvd levyt. En muista tarkemmin. Teitköhän ne levyt joilla tapahtuu ns. recovery (palautus) asennus? Varmuuskopio nimi viittaa ikävästi muuhun kuin tehdastilaan palautus/asennus. (Merkkikoneissahan ei saa yleisesti tyhjään kaupan kovoon asentavaa versiota winukasta. Asentaa vain Merkki-rautaan. Ja vaatii yleensä alkuperäisessä kovossa olevaa piiloitettua tiedostoa.)
Kyllä ne on niitä levykkeitä joiden pitäs palauttaa tehdastilaan,kun niitä ei pystynyt tekemään kuin yhden kerran, varmuuskopio multa löytyy ulkoiselta kiintölevyltä.Tässä Acerissa ei ollut kuin yksi kiintölevy 500GT jonka olin jakanut kahteen 250 GT:n osioon.Toisella osiolla mulla oli kanssa varmuuskopio.Tässä Hp;ssähän on erillinen recovery osio josta olen joskus palauttanutkin järjestelmän toki olen polttanut sen levykkeillekin. Ihmettelen vaan että kun se hyväksy mitään levykettä, vaikka levyasemaan työntäisi uuden järjestelmän levykkeen.Vikasietotilaan olen sen Acerin saanut kyllä meneen aikaisemmin F8:lla mutta nyt ei tottele.Voihan p.... sentään.Mulla on tossa aito Vistan asennuslevykekin, kone ei ymmärrä mitään sen päällekään, eikä kysele avataanko kone levykkeeltä tai jostain muualta.
Tossa kuvassa http://personal.inet.fi/koti/mattpie/start.jpg on toi 0xc000000f Saiskohan sen jotenkin starttaamaan sieltä biosin kautta. Tässäkin jotain juttua siitä, täytyy alkaa rassaileen http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080304053320AADKFXK
Mikä sinulla on asetettu boottausjärjestyksessä ensimmäiseksi? Tuo ensimmäisen kuvan virheilmoitus kertoo, että boottaava laite ei ole käytettävissä.
Yes, alkoi lataan.... tuhannesti kiitoksia Ohessa pari kuvaa http://personal.inet.fi/koti/mattpie/yes.jpg http://personal.inet.fi/koti/mattpie/yes_.jpg
Kiitos, kestää aikansa ladata. Eihän minulta nyt katoo mitään tiedostojakaan, kun enkös voi sitten palauttaa sen varmuuskopion sieltä ulkoiselta kiintolevyltä. Pirummoinen homma latailla kaikki ohjelmat uudelleen ja päivitykset ym..
Nuo sinun aikaisemmen ottamat kuvat ongelmasta olivat esimerkillisiä. jkstone näki heti, mistä kiikasti ja auttaminen oli helppoa. Varmuuskopiot voit toki palauttaa ulkoiselta levyltä. Pientä hommaa on ohjelmien latailussa.
Hyvä homma jos lähti pelittään. Kuvat oli hyvä juttu, näkee asiat eikä tule typoja tai jää kirjoitettuna pois oleellinen info. 'Olen tehnyt ne varmuuskopiolevykkeet järjestelmästä mutta niillä en sitä saa käynnistyyn' Tosiaan BIOSissa cd/dvd kovalevyn jälkeen teki ettei bootannut korjavasta levystä. Ihan huoleti (hyvä on) voi jättä cd/dvd:n ekajsi. Kun asemassa ei ole levyä, bios hakee seuraavan eli boottaa kovosta. Ei paljoa hidasta boottia se dvd-aseman katsominen onko siellä levy. Mutta nythän tiedät mistä boottasiat muutetaan. Noi usb-valinnat. Joku noista, voi olla HDD:kin jolla bootti-tikulla käynnistyy. Esim. Puppy Linux asentuu helposti tikkuun. sitten ko. tikku toimii kuin se cd. Ja kulkee helpommin taskussa. Ja siihen voi tallettaa tavaraa Puppyn aikana, tai winukasta käsin.
Täällä kinkkinen tilanne myös. Kaverillani on tuo Acer Aspire 8735ZG ja meinasin siivota jäbälle koneen kunnolla. Kaikki tärkeet tiedostot sain ulkoiselle kovikselle ja hommaa olin alottamassa niin kappas, ukkeli oli osannut poistaa KOKO perkeleen palautusaseman.. Eikä todellakaan ollu mitään levyjä siitä käräytellyt! Joten oisko tietoa saisko sen ladattua jostain ilmatteeks tai voisko joku postittaa kopion pientä korvausta vastaan? WIN 7 64-Bit. Toiveikkaasti odottaen....